| sskrillex96 a întrebat:

In legatura cu masinile cu motor diesel. Astept raspuns de la cat mai multe persoane, despre modul vostru de condus din momentul in care porniti masina si pana o opriti! Dau funda celui mai "complet" raspuns

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Piciorul pe ambreiaj si frana, pornesti, bagi 1a, faci plecarea de pe loc mergi, aperisi ambreiaj si frana opresti masina, opresti motorul. Si aia e.

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Seat Exeo 2.0 TDI 143cp 2011. Daca pornesc motorul dupa ce masina o stat, conduc relativ lejer pana se mai incalzeste motorul. Schimb la maxim 2500rot vitezele. De indata ce s-o incalzit schimb cam la 3000rot, daca fac depasiri o duc si la 4000 dupa caz. In oras o las in maxim a 3 a pentru a o tine in plaja de cuplu cat de mult pot. Astfel evit indundarea turbinei si EGR. La drum lung in coloana o las in a 4 a si daca ajung sa trec de 100km/h a 5 a. A 6 a o folosesc doar pe autostrada cand stiu ca o sa merg constant cu 130km/h. Dupa un drum lung stau cateva minute cu motorul pornit sa dau o sansa la turbina sa se mai raceasca. Eu mi-am facut stilul asta mai sportiv de a conduce pentru a evita infundarea diferitelor componente. Dezavantajul e ca imi consuma cu 0.5-1L mai mult masina dar nu ma deranjeaza.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Opel Vectra 1.9 150cp, manual.
O pornesc si o las in relanti cam 1 minut, dupa care plec, si merg incet primele minute, dar cu treptele mici, in jur de 2000rpm. Dupa ce se incalzeste, incep sa-i dau cate o pedala, schimb pe la 3000-3500. In oras merg mult cu a 2-a si a 3-a. A 2-a pe la 40km/h, a 3-a pe la 60-80. Asa e gandit motorul asta, sa stea peste 2000rpm, acolo indica si consumul instant mic (4% la mers constant).
Cand ies din localitate, merg cu 4 si 5, 4 pana pe la 80km/h, si in accelerari pana pe la 120. A 5-a o folosesc cand pot sa merg peste 100km/h, in accelerari pana la 160-170.
A 6-a nu prea am unde sa o dau, e nevoie de viteze peste 120km/h, si drum drept. Nu prea vezi asa ceva in Romania.
O conduc incet prin gropi, si unde urmeaza intersectii, pentru ca e masina mare si grea, se simte aiurea daca trezesc toti caii, prind 100, apoi pun frana... Rareori i-am dat tare prin oras, si iese fum din frane la fiecare oprire. E masina de exterior.
Dieselurile pe care le-am avut inainte, le tineam 1000-1200rpm in oras, foloseam mai mult relanti-ul. Dar asta are motor mai pretentios, cu DPF, cere turatii. Si softul e facut de asa natura incat la turatii mici nu "duce", nu ii da motorina, ca sa oblige soferul sa o conduca mai sanatos pentru ea si DPF.
Dupa un drum lung, daca am mers cu viteza si e fierbinte motorul (85-92 de grade in bord), stau cu ea la relanti vreo 5 minute, sa se raceasca turbina cu ulei. Dar daca am stat prin oras la vreo 2 semafoare, consider ca nu mai e necesar sa stau atat de mult, o las 1-2 minute si o opresc.
Incerc sa fac macar un drum lung pe luna, pentru ca se simte ca are nevoie. In general fac drumuri de 5-10-30km, abia reuseste sa se incalzeasca, si deja o opresc. Dupa vreo 400km de oras, deja cauta moment bun pentru regenerare, si chiar daca se regenereaza, incepe sa mearga mai prost motorul, mai vibreaza, miros gazele mai tare. Dupa ce fac un drum lung cu ea, cateva zile merge mult mai bine, toarce motorul mai calm.

| Panamax a răspuns:

VW 2.0 tdi stage 1. 185 cai. Pornesc apas pedala de frana eliberez frana de mana misc maneta schimbatorului de viteze in pozitia D si merg linistit pana cand apa ajunge la 85.
Dupa aceea ii depasesc pe toti aia care se gandesc la cuplu, la viteza de rotatie, egr si turbina.
Cand opresc mai las motorul sa mearga la ralanti 2 minute.