| nuamidee0427 a întrebat:

Salut!
In primul rând, respect pentru cei care citesc până la capăt romanul ăstahappy
Mai merita un e36 de proiect? Totusi, suntem in 2022. Mașina se învechește. Nu zic ca piesele sunt greu de găsit. Daca chiar nu se mai găsesc, bagi adânc mâna in buzunar si le faci la strungar. De mic copil iubesc e36-le. E dreamcar-ul meu. Nu-mi doresc o altă mașină în afara de aceea (eventual un golf ca daily, sa am cu ce merge).
Am căutat si nu va fi ieftin un asemena proiect. Doar motorul 2.8 e 1500$, unul decent. Dar nu e o problema. Proiectul ar dura undeva la un an jumate/2 ani. Deci nu o sa bag bani dintr-o data, sa-mi iau pâinea de la gură. Stiu, poate mulți ar zice să renunț, dar nu pot. Visez masina aia de ani buni. Așa ca va cer părerea. Va fi greu? De rugină nu prea mi-e frică. O duci la tinichigiu și aia e. Dai un ban da stai in față. Mi-e frică de swap, cutie, cablaje. Mi-e groază de cardanu ala ce sigur va trebui schimbat, mi-e groază de pozitionarea noului motor/cutie. Dar fiind carguy, o s-o fac din pasiune si plăcere (cu acel strop de groază)
Mai merită? La ce costuri sa ma aștept? Stiu ca nu doar cele menționate mai sus trebuie sa le schimb, mai am planetare, grup, tot ce tine de suspensii, brațe, pivoți, etc

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

"De rugină nu prea mi-e frică. O duci la tinichigiu și aia e."
M-a luat rasul la asta. Nu orice rugina se scoate la tinichigiu. Unele sunt atat de coapte incat trebuie inlocuita 90% din caroserie. Nenea care face treaba aia e mai degraba un carosier cu un stand special, decat un banal reparator de aripi.
Gasesti usor un tinichigiu-carosier, dar iti permiti 90% din caroserie? Adica partile dureroase: lonjeroane, pedalier, podea, contrapraguri, praguri, traverse.

La intrebarea "merita?", mereu raspunsul este "nu".
Un e36 in ziua de azi te poate costa si 3000e in forma initiala, baza de proiect.
O revizie pentru ITP la asa ceva sare de 2000 de lei in majoritatea cazurilor.
Swap, cadran si ce ai mai pus pe acolo sunt mai mult vise. Pana nu ai masina, motorul si mecanicul pregatiti pentru acea lucrare, sunt doar idei nebunesti si calcule care nu reflecta niciodata realitatea.
Sfatul meu este sa cauti una cu caroseria "tun", dotari de bun simt (ABS, AC, geamuri electrice) si un motor simpatic, cu care sa te plimbi la inceput. Poate fi pana si banalul 1.6 benzina, ca nu e acelasi cu un 1.6 de pe Golf. 318is sau 320 sunt deja smechere.
Dupa ce te vezi cu baza proiectului in stare de functionare, iti faci planul de acolo inainte.

| nuamidee0427 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De ce te-a apucat râsul? Trebuie sa fi ori habarnist ori tâmpit ca sa ti cumperi un exemplar cu 90% din caroserie compromisa. Totuși, 90% din 100% mi se pare enorm. DA, masina e veche, si nu zic ca nu există si e36 in starea aceea, dar eu sigur nu l-aș achiziționa.
De meritat, stiu si eu ca probabil nu merită, mai ales ca e o mașină veche, la RAR posibil as avea probleme, cu omologările la fel, și probabil e si euro 2/3 (uite, asta chiar nu stiu)
Swap-ul si restul sunt vise. MOMENTAN.
Si fix la asta ma gândeam si eu, sa mi l cumpăr cu un 1.6, si să îl tin asa o vreme. Dupa ce văd cum se comporta masina si dacă sunt dornic de a incepe un proiect, POATE va trece la o cilindree mai marehappy dar nu te contrazic, astea sunt încă vise

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru nuamidee0427):

E model cu probleme la caroserie, sa nu crezi ca gasesti prea usor unul neafectat. Mai ales motorizarile astea accesibile, pana la 2.0l
Majoritatea sunt 90% compromise, nu doar unele.

| Freya1 a răspuns:

Costurile nu ti le poate spune nimeni acum exact, dar cert e că asta cu "proiectele" legate de masini e o boala grea si o cheltuiala parerea mea inutilă, daca nu poti si scoate bani inapoi.