| Raresrrs99 a întrebat:

Salut, in seara asta un prieten s-a rasturnat cu masina. Mergea spre constanta si la un moment dat volanul i s-a blocat spre stanga, acesta intrand pe contrasens si dupa aceea in sant. Nu stiu daca acesta era in curba sau mergea in linie dreapta, o sa revin maine cu informatii. Care poate fi cauza mecanica din cauza careia s-a intamplat asa ceva? Precizez ca acesta a schimbat in ultimii 5000 km: brat fata stanga, telescoape dreapta si stanga, caseta directie

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Tare mi-e ca acele "cabluri" erau de fapt componente ale directiei/suspensiei, care se dezmembrau. Am vazut multe cazuri de brat deplasat din prinderi, ori pivot rupt, in mers. Incepe roata sa umble in orice directie, pierzi controlul, iar de obicei iese si planetara.
Cabluri pe sub masina nu prea exista, mai ales care sa fie atat de tari incat sa faca scantei in contact cu asfaltul.

12 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

A oprit motorul in mers. Directia este servo si functioneaza doar cu motorul pornit.

| Kron5tadt a răspuns (pentru darrio2007):

Servo "dispare" numai atunci cand roata sta, sau ruleaza extrem de incet. Chestie de fizica elementara. Chiar daca se opreste motorul in timpul rulajului, conducatorul auto poate trage masina pe dreapta fara probleme, in conditii de maxima siguranta.

| darrio2007 a răspuns (pentru Kron5tadt):

Ai incercat sa faci vreodata asta? Ei bine eu da. Acum depinde si de masina. Nu toate au servodirectie.

| Kron5tadt a răspuns (pentru darrio2007):

Mda, ai dreptate. Situatiile din teren si parerile sunt impartite. OP-ul nu a putut sa dea detalii la prima postare, iar eu am presupus, ca toti ceilalti. Bine ca n-au fost victime, asta-i cel mai important. Drumuri sigure!

| relian a răspuns:

Volanu se poate bloca si din contact, dar odata ce avea cheia bagata, deja cheia a deblocat volanu, dar niciodata nu se stie.In rest volanu nu se blocheaza de la directie,nu are cum,si daca sa zic moare pompa directia tot merge, mai greu dar merge, mecanic.
O fi scos cheia din contact si ala a fost, cine stie ce fac unia sau ce so fi intimplat acolo, numa el stie.

| Iunix a răspuns:

S-a oprit motoru în mers? Dacă da atunci se blochează volanu şi pedala de frână.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Iunix):

Nu se blocheaza, doar ca merg mult mai greu.

| Treaem24 a răspuns:

Probleme pot fi mai multe uite o intrebare masina a avut volan le dreapta si i-a fost schimbat pe stânga

| Raresrrs99 explică (pentru Treaem24):

Nu, masina nu a avut volanul mutat niciodata, este un matiz din anul 2006

| Kron5tadt a răspuns:

Este posibil ca acel cardan cu cruce sa se fi blocat. Trebuie sa aduci mai multe detalii (marca si anul masinii, etc.).

| Raresrrs99 explică (pentru Kron5tadt):

In regula, astazi am aflat mai multe detalii si am primit si poze ale masinii. Masina este un matiz, nu are servo. Mergea in linie dreapta si dupa spusele lui, se auzeau niste cabluri care faceau scantei din partea dreapta fata, apoi la un moment dat, masina a tras putin dreapta, a redresat o si dupa aceea masina s-a indreptat direct pe contrasens si cu volanul blocat spre stanga

| Raresrrs99 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, si eu i am spus ca presupun ca este acelasi lucru, oricum, maine duce masina la un service pentru constatare. Cel cu tractarea i-a spus atunci ca el crede ca i s-a rupt biela fata dreapta

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Raresrrs99):

Tare mi-e ca acele "cabluri" erau de fapt componente ale directiei/suspensiei, care se dezmembrau. Am vazut multe cazuri de brat deplasat din prinderi, ori pivot rupt, in mers. Incepe roata sa umble in orice directie, pierzi controlul, iar de obicei iese si planetara.
Cabluri pe sub masina nu prea exista, mai ales care sa fie atat de tari incat sa faca scantei in contact cu asfaltul.