anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

In urma multor documentari, am hotarat sa las grupul VAG in treaba lui...
De cateva zile ma uit dupa Nissan Qashqai (2007-2012) cu 1.5 dci sau 1.6 dci, ma uit pe la facelifturi 2010-2012. N-am nevoie sa fie 4x4 si il vreau manual.
1.5 e cam lenes pentru caroseria lui, si as vrea 1.6 insa am vazut ca 1.6-le are distributia pe lant. Avand deja si ea o vechime de 10 ani nu as umbla linistit daca nu as schimba-o ( nefiind un brand premium sunt sigur ca nu duce mai mult de 200-250k km lantul). Asadar va intreb cat de complexa este operatiunea si ce costuri implica? Ar fi mai fiabil 1.5? As putea renunta la putere pentru fiabilitate. Parca lantul ala imi da ceva fiori.
Ce parere aveti de masina asta si motorul acesteia? Eu am ramas placut surprins la ce am citit despre ele ( fiabilitate, consum, costuri)

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

"nefiind un brand premium sunt sigur ca nu duce mai mult de 200-250k km lantul"
Renault se pisa pe multe branduri "premium", la motoare. Fata de VAG e extrema opusa, la capitolul motoare dupa anul 2000. Si totusi da, 200k e suficient pentru un lant.
Motorul 1. 5dci e destul de sensibil ca bloc/interne, in sensul ca la primul injector blocat (pe deschis), topesti pistonul.
Despre 1.6 nu stiu mare lucru, e pus insa pe dube, si trage misto.
Manopera distributiei mi se pare una simpla, aproape la fel de simpla ca si una pe curea. Uite aici https://www.youtube.com/watch?v=5IU6BMW7Hto&ab_channel=CoastaDeEst
La 1.5dci erau mai dese problemele de distributie rupta (fiind curea), un prieten de familie a patit-o in garantie, si a schimbat chiulasa. Nu cred ca e "mare fiabilitate" 1.5, cedau si turbinele la ele; nu ca la 1. 6dci nu ar ceda.
Consider ca 1. 6dci are potential mai mare, fiind motor imbunatatit.
Lantul nu trebuie sa iti dea fiori, nu se rupe din senin. In 80% din cazuri, lanturile bat/zornaie foarte puternic inainte de a ceda, mai ales dimineata la rece. In plus, un lant uzat, prima data se intinde, si merge motorul mai ciudat. Ai foarte mari sanse sa observi ca nu e in regula, mai ales cu ajutorul urechii. Pe cand cureaua, poate fi rupta pe 3 sferturi, iar motorul sa mearga impecabil, silentios, pana cand se rupe de tot.
Mie imi place Mitsubishi ASX cu motorul 1.8 diesel, dar e si singurul cross cu care am avut ocazia sa fac teste. Imi place spatiul interior, imi plac dotarile, senzatia la drum si talentul pe teren accidentat. Se descurca inclusiv in zapada mare si noroaie, dar nu pentru asta e facut. Pe pamant uscat, printre copaci, merge ca pe asfalt; mi se pare foarte misto. Motorul e economic, chiar daca pare o capacitate mare. Dezavantaj la capitolul calitate metale; tabla e foarte subtire (dar nu am vazut rugina), in schimb suruburile, evacuarea si alte conducte sunt pline de rugina naspa.

7 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Un mecanic care se ocupa cu tuningul e cel mai indicat sa faca asta altfel un neexperimentat tio poate strica. In capitala e coasta de est - Brasov onoserv tuning aia sant seriosi. Daca unul din ei e aproape de tine mai bine. Schimbu de lant nu e mare scofala doar trebuie intins bine cand e pus in locul lui

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Salut. 1.6 DCI e considerat un motor foarte fiabil si nu are probleme specifice. Treaba cu distributia ce se rupe e mai mult prezenta la BMW la diesel si la VW la motoare TFSI. Ai putea lua un 1.6 DCI cu mai putin de 180. 000km sa zicem si dupa un an cand mai strangi bani sa ii schimbi distributia sa stai linistit. Am condus Megane 1.5 DCI 110cp eu. Isi face treaba pe asa caroserie, dar pe una de SUV nu stiu ce sa zic. Eventual sa iei un 1.5 DCI si sa ii faci stage 1. Bafta!

| RaduRobertRO a răspuns:

Iti sugerez sa t euiti si la Suzuki, au versiuni de SUV destul d ebune si ce ema important, destul de dotate.

Legat de lant am si eu aceiasi teama, am deja 130.000 facuti doar de mine [ masina luata de noua ], toti zic ca ar cam trebui schimbat, mecanicii nu aud nimic, cica e super OK. Asadar exista pericol sa se rupa lantul fara sa dea semne [ asa cum e la curea ]?

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru RaduRobertRO):

Salut. Sunt anumite motoare la care poate sa apara aceasta problema( cum sunt cele de la vw pe benzina sau cel diesel N47 de la BMW). Dar daca un motor nu are aceasta problema specifica atunci poate sa duca linistit 200. 000km. Daca mecanicii nu spun ca da semne ca e intins atunci presupun ca e ok.

| RaduRobertRO a răspuns (pentru ClaudiuM1997):

Skoda Octavia 1, 4 TSI, DSG 7, 2012. Cum ziceam o am de noua. Nu tacane, nu pacane, dar ma cam tem, de aia si intreb. Oricum cum dau de ceva bani il schimb, mai merge 10 ani fara probleme. Stiu ca au trecut iarasi la curea, deci ceva probleme ar putea fi, desi initial laudau lanturile ca ar fi vesnice.

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru RaduRobertRO):

Ioi. Sincer daca tot ai banii, merita sa faci schimbul si vorba ta, mai merge 10 ani fara stres.

| kevin12 a răspuns:

Multumesc pentru raspunsuri.
Stiam ca lantul trebuie sa aiba zornaitul metalic cand e pe duca, iar cureaua nu da nici un semn. Dar intotdeauna cand am cumparat masina ( toate au fost cu distributie pe curea) am schimbat-o imediat impreuna cu uleiul si filtre indiferent de ce a zis vanzatorul... pentru linistea mea. Si de asta am intrebat, pentru ca vreau sa-l schimb imediat chiar daca e lant, deoarece masinile pe care le-am vazut au in jur la 200-220k km ( cine stie, poate mai mult).
Din ce am vazut in video-ul de mai sus nu e o operatiune la fel de complexa ca la n47 ( de care m-am interesat de altfel si ar costa aproape 1000 euro cu totul, si singurul loc care l-am gasit de incredere in apropiere este la 150k km, la autobavaria bistrita) eu fiind din jud mures.

O sa optez pentru 1.6 si ma apuc sa ma interesez daca e cineva serios prin zona care a mai schimbat lant... ma gandesc ca suma se invarte pe la 2000 lei cu totul.