| nicusor222 a întrebat:

Salut. La mașina mea s-a schimbat discuri și plăcute fata din cauza ca au fost uzate. Am pus discuri și plăcute marca Textar. După 3 mii de km, puneam frână de 3-4 ori perfect și când se incalzeau tremura toată mașina... Se ovalizau. Acum am pus marca ATE și la fel, după 4 mii de km de mers perfect, pun frână de câteva ori și după tremura de nu poți merge cu ea. Iar are simptome de deformare discuri. Aveți idee? Ca eu habar nu am... Nici în servis nu își dau seama ce au. Etrierii sunt perfecți, totul a fost în servis făcut. Și dacă ar fi de la etrier nu are avea voie sa le deformeze.

5 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Eu as verifica axul rotilor, daca nu cumva au "bataie", care ar putea duce la distrugerea (deformarea) ferodoului.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Obisnuiesti sa speli masina dupa ce mergi cu ea? Poate dai apa pe discuri atunci cand sunt fierbinti.
Cunosc oameni care ovalizeaza discurile mereu, nu stiu cum reusesc. Ce-i drept, majoritatea merg pe marcile astea laudate de toate oile: Textar si ATE.
Eu la ale mele am pus mereu alte marci; momentan sunt multumit de Febi. Nu am ovalizat nici unul. Cand am luat masina, avea un disc ovalizat.
As zice sa verifici daca etrierul circula bine pe ghidaj, daca fuzeta nu e stramba, si dupa ce faci 10-20km, verifica daca se incalzesc jantele neobisnuit. Poate merg rotile infranate, si se incing discurile pana la decalire.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Poate mergi la vulcanizarea lui Dorel, si iti strang aia rotile cu ranga... Forta aia se duce in fuzeta si disc. Poate fi sursa ovalizarii.
Prezoanele rotilor nu se strang peste 120-130Nm. Fara dinamometrica nu recomand.

| relian a răspuns:

Scoate discul tu acasa,scoti roatra,scoti discul,cauta un geam,pune discul pe geam si vezi daca este deformat,discul staind pe geam care este aproape perfect drept daca apesi pe el si emste deforrmat joaca pe geam,intelegi ce zic cred.

Asa o sa stii sigur daca discul este deformat cum zici si sa nu fie alta problema.
Daca discul nu-i deformat,atunci problema este de la caliper,de la cilindri, de la pinii aia care trebuie sa culizeze cand pui frinza, apoi release frina, daca stii despre ce vorbesc.

Daca pistonul ramane blocat,, sau acei pini, atunci placuta ramane pe disc si de aia ar putea face cum spui.Nu conteaza ce discuri pui,poti pune si aftermarket ar trebuie sa mearga f bine.
Tremura probabil ca ramain ceva placute blocate,alta explicatie nu prea este.
Ai schimbat,ai pus discuri noi, deci problema nu-i de la discuri, nu-i de la rulment, nu este de la spalat cum spune pe aici cineva.
Pai eu sa zic, merg cu masina, stiu si eu 20-30 km, baga apoi intr-o spalatorie, pai normal ca discurile is calde, dar nu se deformeaza, asa ceva nu exista, eu nu auzit de asa ceva.De ar fi asa nu ar mai spala oamenii masini,plus de asta ce faci cand afara ploua,ori te prinde o ploaie pe drum laughing ce gata se deformeaza discurile?

Asta care spune car putea fi de la apa bate cimpurile patriei la greu laughing
Deci problema ta sunt acei pini sau cilindri de la caliper,daca stii despre ce vorbesc.
Tu cand apesi pedala,lichidul se duce impinge un cilindru acolo la cali[er, cilindru ala iese afara si apsa pe placute, placutele pe disc, asa se frineaza in mare.

Deci daca acel cilindru nu mai culizeza si ramane uneori blocat de aia tremura.
Deci aschimba caliperele toate, ia unele chiar de la dezmembrari daca is mai ieftine, sau sa le refaci pe alea tale.

| SasaSasa2000 a răspuns:

Nu mă pricep, dar eu zic că o fi de la alternator.

| SasaSasa2000 a răspuns (pentru SasaSasa2000):

Acuma serios, dacă nici aia din service nu și-au dat seama, și nici Dvs., Credeți că eu am vreo idee?
Înainte să le schimbi făceau așa?
Nu știu.