| Aalexander a întrebat:

Salut.
La masina pentru a pleca de pe loc calci ambreajul, bagi 1 si ridici usor ambreajul apoi accelerezi usor. Asa mi a spus instructorul.
Dar alta persoana mi a spus ca in timp ce ridic ambreajul apas in acelasi timp acceleratia.
Care varianta e corecta?

5 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

E tot una numai ca e explicatia diferita, daca e pe motorina poti ridica putin ambriajul fara sa accelerezi si pleaca de pe loc apoi o ajuti cu acceleratorul sa ia demaraj, benzina trebuie concomitent dai putin drumul apesi putin acceleratia altfel moare motorul.

| AgathaRo a răspuns (pentru mgtow):

Daca iti spun ca si masiniile pe benzina pleaca usor fara o accelerezi ce parere ai?

| Braunion a răspuns (pentru AgathaRo):

Nici cu Diesel nici cu benzina nu este corect sa pleci fara sa accelerezi. Motorul nu e pregatit sa suporte o sarcina asa dificila (cum ar fi plecarea de pe loc, care este si cea mai grea) in turatiile de la relanti. Poti sa pleci si asa, dar nu este bine pentru ambreiaj si nici pentru motor. Turatiile cutiei trebuiesc egalate mereu cu cele ale motorlui la schimbarea treptei.
Dieselul de regula pleaca mai usor de pe loc, ca ai cuplu mai mare la turatii mici. Dar si masinile cu motoare pe benzina mari, de 4000-5000 cmc pleaca la fel de usor ca Dieselurile. Motoarele cu 2 supape pe cilindru, OHC, cu ax cu came in bloc si tije impingatoare -stilul clasic american- sunt motoare de turatii mai mici, pana in 6000 RPM, dar care dezvolta un cuplu consistent la turatii mici.

| Braunion a răspuns:

Nicio varianta nu e buna. La fiecare masina ambreiajul cupleaza partial (mai sus sau mai jos) Gasesti punctu ala, si mereu ridici ambreiajul pana in acea pozitie. Apoi, ambalezi motorul pana pleaca de pe loc. Cand pleaca de pe loc incepi sa ridici usor ''ce a mai ramas din ambreiaj'' in timp ce continui sa ambalezi motorul, din ce in ce mai tare (e un gest de forfecare). Nu va dura mult si deja va cere treapta a II-a.

| Axel22 a răspuns:

E tot una! Ambele sunt corecte! Uite cum fac eu : Calc ambreiajul apoi accelerez usor, abia apoi las de ambreiaj din punctul ''mort'' pana la punctul 2 si apoi accelrez mai tare ca sa prind viteza, ambreiajul il tin in punctul 2 doar 3 secunde apoi il las complet fara nici o graba.

| Braunion a răspuns (pentru Axel22):

''E tot una! Ambele sunt corecte! Uite cum fac eu : Calc ambreiajul apoi accelerez usor, abia apoi las de ambreiaj din punctul ''mort'' pana la punctul 2''

Moment in care il patinezi...

| Axel22 a răspuns (pentru Braunion):

Nu stiu ce vrei sa zici, eu asa fac si masina imi merge foarte bine, eu asa m-am obisnuit ca mai demult aveam o dacie veche big grin

| flame96 a răspuns:

Calci ambreajul, bagi 1 si ridici usor ambreajul pe juamte apoi accelerezi usor si concomitent dai drumu la ampreaj

| Levente_Salajean_1982 a răspuns:

Cand urci pedala de ambreaj concomitent cobori pedala de acceleratie. Si daca esti atent in timp ce executi aceasta miscare, nici vei simti ca ai trecut de 1 pe 2.