Detonatiile la benzina aspirata nu prea fac pagube in motor, poti incerca linistit.
La turbodiesel e raportul de compresie foarte mare, acolo daca gresesti ceva, poti creste temperatura in camera de ardere pana la topirea pistoanelor si deformarea chiulasei, ori exploziile pot indoi bielele, mai ales daca avansezi prea mult, si explozia are loc inainte de PMS.
Dar la benzinarul fara turbo, cand alimentezi prea mult pur si simplu uda bujia, ori scuipa in admisie. E vorba de compresie mult mai mica.
Recomand ca modificarile tip resoftare ECU sa se faca doar de catre specialisti, aceea vor face backup si toate cele necesare in caz ca se intampla ceva in cazul rescrierii softului.
In plus poti busi ECU-ul si apoi ajungi tot sa il duci la specialisti in cazul in care se mai poate repara
Am făcut și eu copie după cel original, testez pe propriile mașini, vreau sa învăț "safe", dar mai bine întreb decât sa prăjesc motoarele
Detonatiile la benzina aspirata nu prea fac pagube in motor, poti incerca linistit.
La turbodiesel e raportul de compresie foarte mare, acolo daca gresesti ceva, poti creste temperatura in camera de ardere pana la topirea pistoanelor si deformarea chiulasei, ori exploziile pot indoi bielele, mai ales daca avansezi prea mult, si explozia are loc inainte de PMS.
Dar la benzinarul fara turbo, cand alimentezi prea mult pur si simplu uda bujia, ori scuipa in admisie. E vorba de compresie mult mai mica.
Pentru aia 3 cai fictivi pe care ii obtii, modifica limita rpm, si adauga putin la combustibil. Dar putin.
La avans nu trebuie sa umbli.
O persoana cu cunostinte in domeniu ar sti ca benzinarele aspirate au un singur fel de reglaj, iar acolo se obtine si puterea maxima. Orice alt reglaj duce la un mers mai prost si o putere mai mica.
La motoarele turbo si la cele diesel e cu totul alta poveste, acolo se obtine puterea usor, renuntand la niste limite alese pentru fiabilitate ori poluare.
Ai facut si rescriere ECU de prea le stii tu pe toate, mai ceva decat Onofrei de la GTT sau Voinea de TCM.
Nu de alta dar ti-am mai spus exista masini cu motor aspirat la care castigul este aproape identic ca la masinile turbo diesel (cu o singura turbina), am si dat exemple Mazda 3 G120 care doar din soft merge dusa in 175 de CP de la 120 cp pe talon (sau 88 KW), ca ea are in realitate 135 cp e alta chestie.
Desi la modul general ai mare dreptate benzinarele nu au nevoie de resoftare cat pot fi ajutate sa fie mai sprintene putin daca motorul este mai bine aersisit, adica un filtru de aer sport de calitate cum sunt cele de la K&N, unii spun ca si kitul de admisie aduce un castig, altii spun ca castigul este foarte mic pentru cat cat costa o admisie de calitate (300-500 euro), altii ca si acest castig datorat admisiei trebuie corectat in soft masinii...
Am facut scriere, nu si softuri. Dar am experienta in reglajele mecanice, stiu cum se comporta un motor benzinar cand incerci mai mult.
La japoneze sau vvt nu am experiente, dar de obicei intrebarile astea au ca subiect Golf 1.4 care scoate ulei pe toba... Eu sunt de parere ca motorul aspirat nu e pentru performanta, in general.
Cand ai in cap softuri si multi cai, trebuie sa alegi de la bun inceput ceva supraalimentat, ca una e sa pornesti de la 118 si sa te chinui sa scoti 130, alta e sa pornesti de la 150 si sa ajungi la 240, renuntand la fiabilitatea pe termen lung.
Num3Ascuns întreabă: