Bujiile se schimba rar, ideal ar fi sa se verifice demontate din cand in cand, si foarte important sa se monteze la loc cu vaselina speciala pe filet si stranse la dinamometrica. In functie de motor, poate aparea si pe diagnoza daca se arde vreuna. Iar cand zic "in functie de motor", ma refer la generatia de TDI. Pentru ca primele (1Z, ALH, AGR, AFN, etc) au circuitul mai simplu si nu dau erori pentru bujii. Cele PD dau, nu sunt sigur daca toate, sau doar cele de pe generatia 5 (Octavia 2, Passat b6, Golf 5, etc).
Schimbul de ulei in cutie nu este ceva urgent, de obicei se face o data cu schimbul ambreiajului, adica la peste 100. 000km. Uleiul ala nu se arde, doar se murdareste putin. Unii producatori spun ca e pe viata. Eu am scos ulei din multe cutii, si niciodata nu am gasit ulei prost. Este un ulei gros, foarte rezistent in timp.
Schimba uleiul din motor la 10. 000km, impreuna cu filtrul de ulei.
Filtrele de aer si combustibil pot fi schimbate la 20. 000km, daca alimentezi din surse sigure, nu mergi cu rezervorul mai mult gol, si nici pe drumuri neasfaltate/pline de praf.
Cureaua de distributie se inlocuieste undeva la 60.000-80.000km sau cand are mai mult de 5 ani vechime.
Mersi și înca ceva, in talon scrie filtru de particule, acum nu stiu daca am, am inteles ca trebuie sa schimb la 3000 de ture, alti zic ca se poate infunda, momentan nu mi-a aparut nimic îm bord, ce ma sfatuiesti sa fac în caz ca e nevoie de regenerare sau sa merg intr-un atelier specializat in domeniul asta?
Daca scrie in talon, inseamna ca l-a avut/il are. Daca este anulat, ai scapat de o grija.
Momentan (din pacate), RAR si Politia Romana nu sunt in stare sa detecteze functionarea DPF-ului in trafic, poate doar la singurul laborator RAR, in Bucuresti (str. Grivitei).
Ei pot observa doar daca s-a taiat/sudat teava goala in locul lui. Dar daca il ai anulat cu cap, fara taieturi/suduri vizibile, treci linistit de ei.
Daca totusi ai DPF-ul functional, in primul rand, trebuie sa mergi cu ulei potrivit. Nu stiu exact ce se recomanda la motorul tau, dar trebuie sa fie un indice pe care sa il cauti mereu la ulei, alaturi de vascozitate si bineinteles, marca. Eu am un Opel cu DPF, la mine e foarte bun uleiul Ravenol HLS 5W30, am 340. 000km iar DPF-ul este curat, abia stiu cand se regenereaza.
Norma pentru Opel este Dexos 2, la VW sunt niste coduri de genul VW 501.00, pe ala trebuie sa-l afli (din manual), si sa pui doar uleiuri cu codul ala. Ar fi de preferat un Motul din gama Specific, sau Mobil/Ravenol.
Ca sa previi infundarea DPF-ului nu e prea relevanta turatia, important este sa nu pui sarcina mare la turatie mica, adica sa nu insisti sa-ti traga la deal in 1500rpm; atunci ramai intr-o treapta inferioara, si accelerezi chiar si pe la 3500-4000, dar de preferat cu motorul cald. Pe drept si in frana de motor, poti merge si la 1200rpm, nu are nimic, pentru ca nu se alimenteaza/nu genereaza cenusa atunci. E un fel de combinatie intre calcat acceleratia si turatia motorului. Cand vrei putere/demaraj, fa-o peste 2000rpm, ca sa lucreze si turbina, sa se faca arderea cat mai bine.
Cand isi face regenerare, daca observi acest lucru (fiecare masina anunta/se comporta diferit), continua sa conduci inca vreo 15 minute, eventual iesi pe un drum mai intins, si da-i un demaraj cu treptele 2-3, apoi las-o in frana de motor la turatie mai mare. Asta este genul de condus care trebuie in regenerare, ca sa formezi presiune mare in evacuare, sa arunce afara depunerile.
In atelier specializat mergi doar daca nu se mai sting martorii din bord, ca sa ii faca regenerare, eventual cu un aditiv injectat direct in DPF, sau chiar o curatare pe banc.
(sau poti sa mergi direct sa il anulezi, asa fac multi)
PS: Nu recomand sa anulezi si EGR-ul, daca intentionezi sa folosesti masina la drumuri lungi.
Asculta explicatiile mecanicului de aici, sunt total de acord cu el: https://www.youtube.com/watch?v=7UKfiJf9_sg
Ma uit, eu îi bag castrol 5w-30 este vw jetta 2007
Castrol nu prea e pe lista uleiurilor recomandate. Nu e rau, dar nici nu garantez ca se ridica la nivelul unui Ravenol, in ceea ce priveste curatenia in motor.