| CristiB93 a întrebat:

Salut. La un motor de 2 l 318 diesel de la bmw e 46 2003, care ar fi cel mai bun ulei care se foloseste, cel original sau merg si alte uleiuri? Eu folosesc de la castrol 10 w40, dar nu e bun ca imi consuma mult si as vrea sa-l schimb. Ce imi recomandati?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Https://www.autokarma.ro/......0-4l-mobil
Asta e compatibil cu masina ta. Ai nevoie de 5.5 litri, deci trebuie sa cumperi 6l.
Il folosesc si eu la o masina, e foarte ok.

16 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Numai raspunsuri proaste mai ales de la unii (nu dau nume) care sunt si mecanici, se stie el care! Dar daca el e macanic de masini de 800 si 1000 de euro nu ai ce sa-i faci.
E adevarat uleiul recomandat de producator ca si vascozitate e cel care se foloseste la masina si cel mai indicat, dar in timp masinile datorita sutelor de mii de km capata uzura, atunci uleiul de tip 5w30 se va duce precum apa, in acel moment unii inlocuiesc cu un ulei mai vascos doar pe jumatate adevarat.
Trebuie gasita cauza cum a recomandat cineva motorul tau e posibil sa necesite segmentare! Faptul ca pui un ulei mai vascos ca de TIR nu va ajuta ba din contra.
Ce sa va fac toti aveti BMW, noi astia mai amarati avem japoneze la care motorul e tipla, eu il duc in 6000 de ture zilnic si nu e solicitat ca poate 7000, cand vrea unul cu o besinoasa diesel sa se tina de mine isi incinge motorul si scoate fum ca un furnal happy
Pe scurt strange bani si mergi la service cu ea si vezi care e cauza pentru care e consumul ridicat de ulei, motorul, turbo etc?

| sierra1 a răspuns:

Cu cât scazi prima cifră, cu atât vâscozitate crește, uleiul e mai bun dar și probabil și setea motorului de a-l "păpa". Du-te mai departe cu ce folosești, motorul e o leacă uzat, n-ai ce-i mai face

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

10W40 e ulei pentru motoare din 1900 toamna.
BMW-ul tau avea nevoie de ulei 5W30 sau 5W40 cu aprobarea BMW LL04 sau LL01
Sa pui 10W40 in motorul ala e doar cu o idee mai bine decat sa pui acetona si nisip. Cred ca l-ai f tut deja, sau cel putin ai facut uzura masiva turbinei, in special.
Eu nu recomand Castrol, ci Ravenol, Mobil, Motul sau Liqui Moly.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ignora prichindeii care vorbesc de segmentare, dieselul merge tun si cu uzura in segmenti.
Motorul diesel se desface cand fumega in carter, sau bate. In rest, tragi de el, ca de aia e folosit si popular > ca merge milionul de km fara sa umbli in el. Turbina si pompa de injectie sunt mai sensibile la diesel, alea stabilesc mersul motorului. Compresia are o marja de vreo 5 bar, care nu prea scade doar de la segmenti, ci de la supape arse/indoite ori pistoane fisurate/topite. Dar mai bine ma opresc din a da lectii mucosilor cu vise japoneze.
Mersul cu 10W40 se simte in primul rand la turbina, daca ai mers cu motorul rece. Daca a scapat turbina, probabil si restul sunt ok.
Pune uleiul pe care ti l-am aratat, iar daca motorul trage, sa-l stapanesti sanatos. Lasa copiii sa viseze segmenti la scuterele lor.

| CristiB93 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Voiam sa te mai intreb daca poti sa imi recomanzi si un ulei pentru diferential in spate. Am auzit ca si acolo ar trebui schimbat. Este adevarat sau acolo nu se schimba niciodata?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru CristiB93):

Se schimba si acolo, si in cutie. Chiar daca producatorul spune ca e pe viata, macar dupa 10 ani trebuie schimbat, apoi la 2-5 ani.
In Autodata imi da 75W90 si LSD 75W140 pentru diferential spate.
LSD cred ca e diferentialul cu autoblocante.
Astea ar fi niste variante:
https://www.autokarma.ro/......0-1l-motul
https://www.autokarma.ro/......0-1l-motul
https://www.autokarma.ro/......liqui-moly

Primul ar fi pentru LSD, celelalte normale.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Cantitatea care intra e fix un litru.

| CristiB93 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am schimbat uleiul la motor. La diferential nu reusesc sa desfac surubul de umplere de ani buni nu sa umblat acolo. O sa merg la un service cred.

| Frank51 a răspuns:

Prin ulei "original" te referi la uleiul recomandat de producător sau?

| danbnz a răspuns:

Cel mai bun e ce recomanda producatorul.
Daca iti consuma ulei problema nu e uleiul in sine.
As zice ca motorul are nevoie de segmentare sau set, dar e greu de pus un diagnostic pe nevazute.
Cel mai bine e sa mergi intr-un service auto pentru o verificare.

| badpanda a răspuns:

10w40 este un ulei mai ieftin, corect ar fi un 5w30 Motul, Liqui Moly, Divinol, etc.
Castrol a ramas mai doar numele mai ales cel cumparat de pe la noi.
Cand foloseam Castrol 5w30 imi consuma 1, 5l intre schimburi cu Liqui Moly toptec 4200 doar 0, 5l.

| CristiB93 explică (pentru badpanda):

Ok si atunci ce mi-ai recomanda sa bag la motorul meu?

| CristiB93 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Un raspuns ca al tau asteptam. Deci e uleiul gresit din cauza asta se consuma asa mult. Nu cred ca l-am stricat, merge si trage foarte bine doar ca, consuma foarte mult ulei. O sa cumpar uleiul recomandat de tine si poate nu se mai consuma. Sau e posibil sa fie si din alte cauze?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru CristiB93):

Https://www.autokarma.ro/......0-4l-mobil
Asta e compatibil cu masina ta. Ai nevoie de 5.5 litri, deci trebuie sa cumperi 6l.
Il folosesc si eu la o masina, e foarte ok.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 a răspuns:

Foloseste doar vascozitatea recomandata de producator, nu e bine sa pui un ulei mai gros numai pentru a scadea consumul pentru ca vei creste frecarea in motor. Consumul il poti remedia la un service, aceste poate fi datorita segmentilor, injectoarelor etc...

| CristiB93 explică (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Unde pot afla vascozitatea recomandata de producator?