| TbW a întrebat:

Salut. Locuiesc in UK. Mi-am cumparat o masina aici si vreau sa o duc in Romania. Vreau sa o las in Romania dar nu vreau sa mai platesc taxele vamale pentru a o inscrie in Ro si nici sa o tin inscrisa pe UK. Am vazut ca foarte multi le inscriu pe Bulgaria si le lasa cu volan pe dreapta. Care este procedura sa o inscriu pe Bulgaria?
Si va rog sa va abtineti de a imi raspunde cu ‘ haha, are volan pe dreapta si ca o inscrii pe Bulgaria si tot asa’.
Este vorba despre un Audi A8 din 2018 nu despre un golf 4. Este strict parerea mea daca vreau sa o las pe dreapta si cu numere de Bulgaria.
Intrebarea mea este daca o pot inscrie pe Bulgaria si care este procedura?

7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Oricum in Ro nu o poti inscrie daca vine din UK si nu are facut modificarea volanului


Cat despre inmatriculatul in BG, gasesti pe cineva acolo sau iti faci tu rezidenta in BG. Dar nu vei putea folosi masina mai mult de 90 zile in Romania.


Asa ca daca vrei sa folosesti masina in Ro mai mult de 90 zile ii faci conversia la volan si o inscrii pe Ro.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Avind volanul pe dreapta nu o poti folosii in Romania mai bine nu o cumpăra ca va ruginii in fața blocului si o vei da la rabla pe 2 lei

| mihai69 a răspuns:

Masinile cu volan pe dreapta care vin din afara UE, nu mai pot fi înmatriculate. Mă tem că nici în Bulgaria.
În plus, presupunând că ai putea cumva s-o înscrii, tot trebuie să faci o modificare, și anume la faruri.
Altfel nu iei RARul. Dar în schimb, o să primești multă "cărniță" de la șoferii cu care te întâlnești noaptea pe drum.

| relian a răspuns:

Laso asa inscrisa pe UK, o folosesti doar cand vii in RO, atunci scoti de acolo asigurare, vii in RO si mergi cu ea.
Un roman de aici din America, e in varsta, a dus in RO acu vreo 12 ani zice el, o masina Acura, a tinut-o asa neinscrisa, anul trecut s-a dus acolo, a luat de aici asigurare si a mers cu ea laughing nu l-a oprit nimeni, a stat la povesti si cu politisti, a zis ca e totul legal.

Masina asta e benzina sau motorina? Daca e motorina, dao la jalea, nu-i buna laughing daca e benzina tine-o cai buna.
Dar probabil are ditai motorul laughing consuma aia de te rupe.Eu zic sa o faci legala in RO si sa o vinzi, asta daca ai dat pe ea putini bani, poate faci ceva bani la ea.

Sa o tii tu, la aia trebuie malai nu gluma laughing doar pentru combustibli, nu mai zic de piese daca o trebuie sa aschimbi ceva.

Ce legi is in Bulgaria, aia nu stiu, intra si tu pe webistele guvernului din Bulgaria si cauta despre chestia asta, cauta in engleza, ar trebuie sa gasesti ceva.

Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu se mai înmatriculează mașini cu volan pe dreapta în UE; nici măcar în România sau Bulgaria.
Inmatricularea în Bulgaria înseamnă că tu ai cheile mașinii și doar conduci mașina. E înscrisă la o persoana din Bulgaria; practic numai e mașina ta. Găsești un bulgar și o înscrii la el. E plin netul. Trebuie sa înțelegi ca mașina o poate înscrie doar proprietarul.

"Foarte puțini sunt cei care știu că, pentru a înmatricula un autovehicul în Bulgaria, proprietarul trebuie să fie cetățean bulgar sau persoană juridică înființată în conformitate cu legislația bulgară. Din acest motiv, pentru ca un cetățean român sau o societate comercială română să poată înmatricula un autovehicul în Bulgaria există două soluții: fie se urmărește obținerea cetățeniei bulgare, respectiv înființarea unei societăți comerciale bulgare, fie se transmite dreptul de proprietate asupra autovehiculului către un cetățean bulgar ori către o persoană juridică bulgară deja existentă. Fiindcă obținerea cetățeniei unui stat, fie el și Bulgaria, este un lucru destul de complicat și anevoios, majoritatea celor interesați optează pentru colaborarea cu cetățeni bulgari sau cu entități juridice bulgare deja existente."

"In­ma­tricularea se realizează prin transferul proprietății către entitatea bulgară, care apoi oferă o procură sau un alt gen de act pentru ca autovehiculul să poată fi folosit de către cel care a dorit înmatricularea. Respectiva procedură generează un foarte ridicat factor de risc din cauza celorlalte atribute ale proprietății care rămân la proprietarul bulgar. Astfel, acesta poate contracta împrumuturi sau credite pe care le poate garanta cu autovehiculele înmatriculate pentru cetățenii români. Mai mult, dacă societatea bulgară intră în insolvență sau într-o procedură similară, acele autovehicule vor fi aduse la masa credală spre a fi valorificate și transformate în lichidități în vederea satisfacerii creditorilor.
Tot astfel, nimic nu-l împiedică pe proprietarul bulgar să vândă efectiv autovehiculul către o terță parte, fiindcă, până la urmă, el este proprietarul. În realitate, practica acelora care efectuează astfel de în­matriculări este de a preda toate do­cumentele originale către utilizatorul român care are astfel impresia că nu se poate întâmpla nimic fără acordul său. Această impresie e însă total eronată, fiindcă soluții juridice de ocolire există. Acestea sunt similare situației în care proprietarul bulgar declară că a pierdut actele autovehiculului. I se vor oferi alternative precum copii legalizate, declarații pe proprie răspundere sau publicări în instituții similare Monitorului Oficial care îi vor permite să își atingă scopul vizat, fără actele originale care se află la utilizatorul român." -luat de pe net ca să înțelegi minimul minimal.

| LDCCristi a răspuns:

Acea lege cu 3 luni in Romania e cam aievea... momentan nu există un sistem strict de contorizare a lunilor de când mașina a intrat în Romania.
Cat timp ai insurance și MOT nu ai treabă în Romania.
Și eu locuiesc în UK.
Am un bulgar coleg de munca și am înțeles că și la ei incepe sa se strice treabă cu mașinile din UK.
Sfatul meu ești stabilit în UK las-o acolo...