Nu poti sa faci NIMIC fara ambele certificate decat sa vezi cum arata arestul politiei pe dinauntru, "Briful mic" (certificatul de inmatriculare) se cheama oficial in Germania "Zulassungsbescheinigung Teil 1" sau "Fahrzeugschein"
Fostul proprietar trebuie sa mearga la biroul inmatriculari de unde apartine si sa dea o declaratie pe propria raspundere ca a pierdut Fahrzeugschein si contra o taxa modica (12-50EUR) i-se elibereaza alta in numele lui. Daca o da scaldata ca "n-are timp", ca "nu trebuie" e teapa arabeasca (sau albaneza) clasica.
Pe urma de abia, cu ambele documente, se poate vinde masina catre un tert (adica tu) si cu noile documente eliberate de biroul de inmatriculare pe numele tau + revizia tehnica valida (TÜV) poti soliciata numere de inmatriculare de tranzit care contin si asigurarea necesara si pleci cu ea pe roti in tara. Multi prefera sa le aduca pe platforma ca sa mai economiseaca cativa EUR si sa nu se complice, dar chiar si asa nu poti sa o inregistrezi in tara fara tote documentele, doar daca ai pile ENORME la inmatriculari.
Contractul de vanzare cumparare in care nu sunt predate ambele documente e lovit de nulitate, adica masina nu e a ta, e a vanzatorului care proate pretinde ca i-a fost furata. Masina e 100% a ta cand a fost inregistrata pe numele tau, ori in Germania, ori in Romania, dar nu ti-o inregistraza nimeni cu documentatia incompleta, cel putin nu in Germania.
Intrucat locuiesc in Germania, am ajutat multi prieteni sa isi cumpere masina si de fiecare data cand au fost probleme cu documentele a fost teapa, ai grija.