Cand scazi sub 2000rpm la o urcare dificila, sau sub 1500rpm la mers pe teren normal.
Si in timp ce franezi de la viteza mare (80+). De exemplu, esti cu 100km/h in treapta 5, si urmeaza sa iesi de pe autostrada:
-lasi acceleratia
-franezi usor pana la 60 (in viteza)
-calci ambreajul cand ai ajuns la 60
-treci in treapta 4, ridici usor ambreajul
-scazand sub 50km/h calci din nou ambreajul
-bagi treapta 3, ridici usor ambreajul
Prin metoda asta incetinesti mai lin, si uzezi mai putin franele de la roti.
Alta situatie, cand intri pe o strada laturalnica (faci dreapta fara sa opresti): mergi cu 50 cu a 4-a sau a 3-a, semnalizezi, franezi usor, bagi treapta 2 intre timp, iar cand ai ajuns pe la 20km/h si poti face virajul, ridici usor ambreajul, apoi accelerezi, sau mergi asa, cu 20km/h in relanti.
Daca este sub 2000 de rotatii dai in treapta mai mica peste 2500 poti schimba in treapta mai mare
Dacă este diesel pe la 1800-1600 de turatii sau chiar mai puțin poti schimba din viteza a 5. a in a 4.a sau din orice viteza vrei tu