Nu.
Eliberarea presiunii la diesel e o prostie, vei pierde din demaraj, pentru că vei dubla lag-ul turbinei.
Am studiat problema mai demult.
BOV-ul se folosește la mașinile turbo pe benzină, pentru că în momentul în care lași accelerația se închide galeria (clapeta de accelerație), iar turbina poate avea de suferit de la suprapresiune.
La diesel nu e cazul, nu există acea clapetă de accelerație, motorul trage aer și în frână de motor.
Tarziu au apărut clapetele swirl, dar când se închid acestea, presiunea în turbina este deja scăzută, cu ajutorul geometriei.
Simplu, nu. Nu vei avea presiune atat de mare de administrat decat daca ai stage 3 si umblii cu presiuni imense gen 4 bari si nu vrei sa se intoarca contrapresiunea in paletii turbo. Daca o vrei pentru sunet renunta la idee deoarece la fiecare schimbare de treapta o sa faca ca bufnita si ti se va lua
Începătorul988 întreabă:
DJyAlex întreabă: