Nu stiu cum e construit motorul respectiv, dar la motoarele 16V pe benzina clasice, lovirea supapelor nu lasa daune foarte mari, se inlocuiesc doar supapele si tachetii (preventiv), deci se lucreaza doar la chiulasa, restul pieselor ramanand in stare ok.
La diesel, datorita camerei de ardere aproape inexistenta, ruperea distributiei duce la fisurarea pistoanelor, ruperea axului cu came, smulgerea suportilor din chiulasa, eventual si indoirea bielelor.
TFSI sunt motoare cu injectie directa, nu am idee cat de sus ajunge pistonul, in ce unghi sunt supapele, daca are tacheti mecanici care protejeaza in cazul distributiei rupte, etc.
Opelul meu are motor diesel 16V cu culbutori care se sparg in momentul in care supapele sunt lovite, in acest fel, daca se rupe distributia am sanse sa schimb doar acei culbutori + kitul de distributie, fara sa am daune in motor.
Cel mai bine intrebi la un service cu experienta in TFSI sau pe un grup de Facebook, inainte de a lua decizia.
Mecanicii in principiu desfac macar chiulasa de pe vechiul motor, sau pun de proba o distributie si masoara compresia, apoi dau un verdict pentru motor.
Ce faci? scoti chiulasa,cumperi alte supape, garnituri, ori duci la cineva si tio reface, banui ca tu nu te pricepi, aia e tot si masina o sa mearga.
Am facut eu asa o masina, avea 6 cilindri s-a rupt cureaua si din cate valve avea 5 pe fiecare piston, deci din 30 de valve, supape, doara 9 mai erau bune, restul erau indoite, plus 2 rupte, eu am dat chiulasele jos, am gasit 2 valve rupte, apoi am dus chiulasele la refacut, au pus valve noi, am pus la loc a mers struna.
Valvele alea rupte, ori cele care au lovit pistoanele au lasat ceva semene pe piston, dar n-a fost nici o problema.
Am facut si compresia dupa si era ca la carte.
Masina ce zic era un Audi A6.
Sa pui alt motor este mult mai costisitor decat sa repari chiulasa.La trotineta aia,pfff o fac in fata blocului pe bune,sincer vorbesc,la cit loc ai si motor mic,nici nu duc la refacut,o fac eu.
Bine tu cum zici nu te pricepi,sau banui ca nu,duci la refacut chiulasa si aia e tot.
Chestia e ca trebuie sa stii sa pui si distributia la punct,desi la masina aia nu-i greu sau dificil deloc,zic comparativ cu motoarele in V la audi trebuie sa ai o scula speciala sa zic asa,desi nici aia nu-i mare bai.
In sf deci eu asa te sfatui, sa refaci chiulasa,deci schimbi toate valvele, bineinteles vine cu garnituri noi, iti honuieste nitel scaunul supapei, iti verifica daca tin, cel putin aia care refac asa ar trebuie, eu aici in America am fost si am intrat la ei zic sa vaz ce faceti cum faceti mau lasat sa intru.
Cam asta e.Sa pui alt motor,odata te costa motorul mai multi bani,apoi dat jos motorul tau, pus alantu, pffff te usuca aia de bani plus risti sa cine stie ce furtune sa cuteze, drenuri si ce mai sunt si apoi sa ai alte probele cu AC cu mai stiu eu caldura etc.
Deci la chiulasa aia nu e stricat decat supapele, nu lanturi nu ce zic unia, aia nu stiu ce vorbesc.Acolo ai pinioane,ai niste axe pfff pai pe alea nu le indoi nici de ai vrea,dar supapele da alea sau indoit,ori unele rupt.
Deci,aia unde refaci chiuloasa scoate tot afara,pune supape noi,pune axele la loc si ce mai e,tacheti,impingatori bla bla si aia e chiulasa,tio da,mecanicu o pune la loc pune la punct distributia,ai terminat lucrarea
Bine ca idee,poti intreba cit costa sa refaci chiuloasa ta,apoi vezi cit costa o chiuloasa buna,dar folosita,dar aia sa iti dea garantie la ea,apoi vezi care merita.
Sa cumperi chiuloasa noua nici nu te gindii,una noua costa cit toata masina deci ori repari chiulasa ta,doara valvele,ori cumperi o chiuloasa buna.
Sfatul meu este sa o repari pea ta,pentru ca o chiuloasa folosita,spune ala cai buna,dar ar putea sa fie tot rea,deci nu te risti,tot trebuie verificata,reparata probabil.
Personal am pus si chiuloasa luata de pe net,deci folosita,tot la un audi,dar am dus-o si am refacuto,aia au verificat valvele,au pus garnituri noi,au refacut scaunele la valve,deci tot am refacuto,nu am pus-o asa cum am luat-o,chiar de ala a zis cai buna, nu poti risca sa pui si apoi sa vezi ca e rea, da iar jos, alti bani, alta distractie.
Deci tu fa cum crezi, eu asa as face, as repara pe aiai a ta.Gindeste ca in chiuloasa aia daca are 2 axe cu came,ai un lant,deci lantu ala daca e la locul lui si nu-i rupt toate pisele din acea chiuloasa is bune,in afara de valve care alea lovesc pistoanele in caz ca s-a dat peste cap de la rupere curelei.
Deci nu schimbi nici lantu,nici axele,absolut nimic,doara valvele si garniturile de la valve atit.
Chair daca mecanicu o sa te abureasca ca o fi co pati,bate cimpii,vrea sa te manince de bani.
Tiam zis m-am jucat cu de astea, nu zic ca dupa or sa zica unia ca ma laud
Am fost la audi, la dealer deci ditai dealeru si cand m-au vazut aia, zice cine a scos cine a facut astea? Zic eu? Esti mecanic? Zic nu-s, de ce?
Pfff pai cum, de unde stii bla bla. Leam zis stop, zic masina asta a facut-o cine? A facut-o un om corect? Eu ce sunt? rideau aia.
Deci atit trebuie facut.Cum am zis axele cu came is actionate intre cu lant,lantu ala nu poate torsiona si indoi acele axe, asa ceva nu exista.
In afara de asta is paharutele alea, cred ca stii ce zic, alea ce le impinge camele de pe axe, alea is bune, nu au cum se strica.Camele la fel ala e otel de ala superstrong
Si pe mine a incercat unu sa ma abureasca ca vezi ca ar fi unul din axele cu came strimb.Zic mai tu te auzi ce spui?
Am pus alt ax,asta la alta masina si simtomul a ramas,deci nu era ce povesti credea ala.
Axele cu came pfff cum am zis e otel otel frate nu jucarie,plus lantul ala nu il poate indoi,se rupe lantu de ar fi si axu ramane la fel.
Scuze ca am scris mult,plus ce cuvinte am folosit, eu stiu piesele in engleza, de aia am zis cand valve cand supape, in engleza is valve, in romana le zic supape, am zis paharute ca am uitat cum le zice in romana
Și eu m-am gândit că poate nu s-a stricat chiar așa rău, inainte să se intample mi-a aparut in bord să opresc motorul (eram in mers), inainte sa opresc a inceput sa trepideze mașina, după ce l-am oprit, am incercat sa il pornesc și a pornit dar din nou trepida și l-am oprit repede, am mai incercat dupa 10-15 minute sa il pornesc si nu a mai vrut, zic ca nu s-a rupt in mers sa am viteza sau ceva de genu, poate mă ajută Dumnezeu să nu trebuiască schimbat motorul, mulțumesc tuturor pentru ajutor?
Dzeu nu te ajuta, trebuie sa te ajute un mecanic ceva Chestia e ca nu am intrebat de unde stii tu ca a sarit cum spui distributia.Nu prea are ce sari,doara daca se rupe cureaua de distributie,atunci se intampla ca valvele sa loveasca pistoanele.
Deci se pare ca deocamdata nu stii sigur ce problema ar fi.
Dar de ar fi valvele,fa cum am zis sa nu schimbe nimic nimeni in afara de valve.
Poti verifica si tu singur. Opresti masina,motor tot,scoti din viteza,lasi pe liber,si cu o tubulara,vezi tu de cit trebuie,in fata motorului la arborele cotit,pui tubulara pe piulita arborelui si cu o bara rotesti motorul asa putin cate putin, incerci sa il dai peste cap. Daca easte sarita distributia, atunci no sa poti da peste cap motorul, pentru ca valvele no sa te lase, asa verifici.
Verificarea asta o faci in cateva minute oriunde, cum zic la masina aia ai spatiu destul.
Trebuie sa constate asta un mecanic, sa vadă cât e de distrus și sa îți spună costurile.
Probabil vei găsi un motor și va fi mai fără bătăi de cap sa îl pui sus, dar după asta trebuie sa mergi la rar cu mașina toată pusa la punct.
Un motor nou de tfsi costa foarte mult.
Unul sh poate sa aiba multe probleme.
Era suficient daca schimbai intinzatorul hidraulic de la lantul principal cand ai auzit primele zgomote de lant la pornire.am avut doua tfsi-uri, singur le- faceam distributia.Doar piesele costa 2200 de lei.Sunt 3 lanturi doua intinzatoare hidraulice si o gramada de ghidaje.Se pune doar pe original.
Supapele sunt toate strambe, sa fugi de mecanicul care iti zice ca ai doar 5 strambe.
Fa rost de o chiulasa cu 500 e, distributie noua si poate scapi doar cu atat.
In service Audi costa 2500E reparatia.
coadadematura întreabă: