| GeorgeOG19 a întrebat:

Salut.Mi-a sarit vopseaua de la o aripa din cauza pietrelor. Vreau sa revopsesc toata aripa.Imi puteti spune pas cu pas ce trebuie sa fac? Smirgheluit etc etc si ce unelte imi trebuiesc+denumirea substantelor/produselor.

7 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Pai nu te costa mai ieftin sa mergi la un vopsitor profesionist care a facut asta de 1 milion de ori?
Sunt serviceuri sau vopsitori independenti la garaje care accepta sa mergi cu vopseaua ta si astfel platesti doar manopera.
Vopseaua o poti obtine de la orice magazin care vinde vopseluri auto (e scris undeva in interiorul masinii codul vopselei!), iti trebuie vopsea propriu-zisa+lac+intaritor daca imi aduc bine aminte.
De ce ai face tu ceva ce nu ai facut pana acum, nu iti va iesi profiwinking

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ce unelte iti trebuie...
1. Cabina de pregatire
2. Cabina de vopsire
3. Masina de slefuit
4. Pistol de suflat
5. Pistol/pistoale de vopsit.
Materiale:
1. Smirghel pana la P600. Incepi cu unul mai aspru, cam P240 local pe ciobituri, apoi P400 si P600.
2. Filler 2-3 straturi cel putin pe zonele in care ai slefuit mult
3. Degresant
4. Diliant si apa demineralizata (daca lucrezi cu produse pe baza de apa)
5. Banda si hartie pentru mascat, daca nu demontezi aripa
6. In jur de 150ml de vopsea de baza
7. Undeva pana la 500ml de lac, 250ml de intaritor.

Sa iti explic cum se face detaliat ar fi putin cam greu, astea se invata in sute de ore de cursuri, si se fixeaza in mii de ore de exercitiu. In mare, slefuiesti aripa veche niveland-o frumos, pana nu se mai simte la mana nici o zgarietura. Bagi chit daca e cazul, dar nu prea ar trebui. Apoi cureti bine cu aer si degresant, aplici filler, il lasi sa se usuce, iar a doua zi il matuiesti cu P400, apoi P600. Cureti din nou praful cu aer comprimat si degresant, apoi dai 3-5-8 straturi de vopsea, cu pauze de ~15 minute intre ele (daca ai cele 24 de grade ideale in cabina de vopsit), dupa care treci la straturile de lac (minim 3), cam pe aceeasi tehnica, doar ca se dau pe trepte, primul mai saracacios, al doilea cam la fel, iar de la al 3-lea incepi sa dai "plin".
De curatat pistoalele mi-e lene sa mai scriu, se face imediat ce termini treaba, si e munca migaloasa.
Spor!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

PS: am omis compresorul + filtrele de pe traseu... Compresor de la 100 de litri in sus, ideal 150-200-500, un filtru la iesirea din compresor, si unul pe capatul furtunului dinspre pistol (poti sa il pui pe furtun, la 2-5 metri de pistol, sau poti folosi furtun filtrant).

| OldSoul a răspuns:

Du-te la un tinichigiu.
Si unul ieftin iti va face o treaba mai buna decat ai face tu.
Desigur, asta in cazul in care masina ta valoreaza ceva.
Daca e o masina asa, sa zic ieftina, de vrei sa te folosesti de ea, poti incerca tu sa o faci cu spray-ul. Dar altfel, mai bine te duci la cineva priceput.
Pentru 200-300 de lei, nu are rost sa-ti bati capul, cel mai adesea cand esti la inceput treaba nu va iesi bine, nu ai rabdare, curge vopseaua, zona nu e pregatita adecvat, prin urmare, vor ramane urme, si va trebui sa o iei de la 0, iar daca faci asta de 2 ori, deja te apropii de suma pe care ai da-o unui tinichigiu.

| Digikey a răspuns:

Pas cu pas te duci la un vopsitor auto si cu 300 lei ai rezolvat.

| AwGenetix a răspuns:

Omenirea merge înainte. știința si cunoaștere, genii.

pas cu pas, tutorial. creeatitivate decedata. inteligenta pe baza de peșteri.

am toata încredere in viitorul planetei. De Mercur zic.

| sskrillex96 a răspuns:

Am cautat si eu raspunsul la aceasta intrebare recent, am vrut sa vopsesc o aripa, si rezultatul nu a fost prea bun. Daca vrei un rezultat calumea du-te undeva sa o vopseasca cineva care stie, nu este chiar atat de usor pe cat pare, eu m-am convins