Salut, orice scuter este limitat la 45 km/h, deoarece aşa e legea. Delimitarea lui face ca scuterul să iasă din categoria mopede, ceea ce constituie infracţiune (ceva cam ca şi CIP-uitul maşinilor, să aibă 'nşpe mii de cai).
Dar, cum fiecare al doilea scuter are limitatorul scos, există 8 locuri mari unde se face limitarea, după cum urmează:
- o şaibă în variator(are cel mai mare efect, (orice ai face sau orice ai pune, te ţine rău de tot în loc) – trebuie scoasă şaiba
- rolele din variator (suficient de uşoare încât să nu urce suficient nici măcar fără şaibă) – rolele influenţează foarte mult demarajul, (adică pleci ca şi cu căruţa) – trebuie înlocuite cu role mai grele
- CDI-ul restricţionat la o anumită turaţie maximă (de ex. limitat la 5500 RPM în condiţiile în care puterea maximă o are pe la 7000 RPM) – schimbat CDI-ul, costă între 20 şi 120 de RON, depinde de tip, putere, etc
- jiglerul (prea mic)din carburator, (este prea mic şi nu lasă suficientă benzină să treacă) – trebuie înlocuit cu unul cu debit mai mare
- carburator limitat/modificat (este prea mic, si nu se poate schimba nici jiglerul) – trebuie schimbat carburatorul
- ţevi rezonatoare în tobă/galerie (împiedică evacuarea rapidă) – trebuie suprimate
- obturatoare în filtrul de aer (ca şi cum ar fi filtrul înfundat, deci putere mai mică) – trebuie scoase
- piedică la acceleraţie (maneta/pedala sau cablu) – trebuie eliminată
Asfalt uscat!