Sfatul mecanicului: du-o la mecanic.
Aici n-am cu ce sa te ajut, n-am scule.
Daca era matematica, poate rezolvam online. Dar mecanica nu se face din vorbe.
Faza e ca nu stiu cui sa o duc, asa la vasile dupa colt pot sa o duc dar si el o sa faca ca si mine (schimba senzori alea alea pana la injetoare si pompa)...in ziua de azi trebuie sa te ai prieten cu un mecanic...
Garajele mici ascund meserie mai ok decat service-urile de la strada.
Ca sa fii prieten cu un mecanic, trebuie sa faci reviziile la el, in primul rand.
Altfel esti "ars" pentru o simpla diagnoza cu constatare.
Clientii care ma cauta si cand vor sa spele motorul ori sa schimbe rotile, au constatari si diagnoze gratuite, ca le stiu masinile mai ceva decat pe ale mele.
Test impins, cei ala . Testul de compresie, se face cu masina pe loc, fara sa impingi tu ceva.
Ai nevoie doar de un manomentru, cu furtunas si o conectie gen bujie la filet, sau injector dupa caz, aia e tot.
Acolo scoti bujia sau injectorul la diesel, insurubezi furtunu cu acel manometru si dai putin la cheie, ca starterul sa roteas ca arborele, asa citesti la acel cilindru presiunea.
Faci asa la fiecare cilindru, apoi compari rezultatele obtinute.Cauti pe net la ceva surse de incredere ce compresie trebuie sa ai in cilindri la acel motor si apoi stii daca compresia este buna sau nu-i buna.
Nu porneste, dar nici probleme nu-s, ca asa arata pe tester.La scanare ce anume sa arate cand masina nu functioneaza? Sa iti arate ceva coduri la scanare, ar trebuie ca masina sa fi mers o vreme, exemplu sa nu mai dea scinteie la bujii, sau unele din ele, ori sa nu mai vina combustibil, atunci computerul sesiseaza si aprinde lumini la bord, mori vezi tu eventuale coduri la scanare.
O masina defecta care sta pe loc, nu are informatii in computer sa iti poata afisa la testare.
Daca ai mers, asa ai spus ca ai mers de la vinzator pana acasa, ar fi trebuie sa ai deja ceva informatii si computerul sa inregistreze ceva in neregula.
Nu are cum sa nu arate nimic la scanare daca masina nu functioneaza bine.
Ar putea sa fie contactul de vina, este si asta o cauza, una care nu ar da cod, e ste ca si cum tu nu pornesti nimic, deci la testare nu are ce sa arate.
Nu stiu alte piese din aprindere care sa fie defecta si sa nu dea coduri sau lumini de avertizare.
Ar puteaa sa fie de vina starterul, adica electromotorul, bateria sa nu dea curent si mai stiu eu ce alte cauze.
Astea, contact, electromotor, baterie nu dau coduri, sau la masina ta, nici lumini de avertizare la bord.
Treb sa te gindesti care piese nu dau coduri, pe alea sa le verifici. Pompa de benzina, daca masina e pe benzina, aia sa fie defecta sa nu pompeze, la fel nu cred ca da coduri, fitru infundat, pompa sa pompeze, dar benzina sa nu ajunga cit trebuie, n-are ce cod sa dea la scanare.
Astea trebuie tu sa verifici, nu sa fi schimbat toate alea asa aiurea.Nu s chimbi nimic, pana cand nu esti sigur ca acea piesa este defecta.O verifici intii, sa fii sigur cai defecta si dupa schimbi.
Primu lucru tu trebuie sa verifici daca vine benzina, e simplu de vazut asta, in compartimentu motor vine teava de metal, apoi se conecteaza la furtun, scoti colierul pui intr-o sticla, cineva da la cheie, trebuie sa curga benzina ceva ca la robinet dat la mijloc sa zic.
Daca nu vine benzina, atunci e de la pompa. La scinteie la fel, vezi daca ajunge scinteie la fise, sau ce ai tu acolo, poate sa fie defect si delcoul daca ai delcoiu, sau bobine de inductie daca ai pe fiecare bujie bobina de asta.
Te apuci sa aschimbi ca "profesionistu" asta da mai schimba, poate asa schimbi toata masina si tot no sa functioneze.
E pe diesel si i-am schimbat si pompa si bujiile. Si am si spus ca nu da nici o eroare si in mers la fel. Citeste si tu intrebarea...
Aam citit, nu ai spus ca e diesel, ai bagat chestia cu bujii, ma duc gandul la benzina.
Nu vedeam legatura dintre bujiile la diesel cu pornirea, motorul porneste si fara alea.
In sf, deci problema la tine este electromortorul sau beteria, alea trebuie sa le verifici.
Celebra problema și mult întâlnita problemă a 2.0 DTI și mai rar dar exista la aceste 1.9 CDTI.
Problema este că pompa de înaltă presiune de dezamorsează.
De ce? Pentru că marii ingineri americani de la GM nu au pus nimic calitativ fix unde? La "casa" filtrului de motorină acolo prietene pierde presiune.
Pune o supapa de sens cat mai aproape de casa filtrului de motorină și să vezi cum scapi de aceasta problema, posibil sa scape și pe la îmbinare (muștiuc) dar mai rar.
Am avut 3 Vectre și o Zafira cu aceasta problema.
Puncte minus la acest motor?
Volanta pica repede.
In rest motoare de proveniență Alfa Romeo, daca e în mințile lui și a fost întreținut duce milionul lejer.
Cred ca il induci in eroare pe om, el are pompa de alimentare electrica cu debit destul de mare, care in 3 secunde ii scoate complet aerul din filtrul de motorina (proiectat de UFI pentru Fiat).
Pompa de inalte e alimentata cu presiune, nu trage singura, ca la DTI.