Clapetele de acceleratie se tot decalibreaza la ele. Senzorii de presiune ulei sunt de calitate slaba, daca vreodata iti pare ca mananca foarte mult ulei, verifica daca nu e murdar senzorul in zona mufei. E pozitionat de asa natura ca nu vezi pete de ulei, doar ti se aprinde becul in mers, si ai de completat mult ulei.
Alta "problema" ar fi mecanicii care le fac distributia la carioca, si nu mai trag cum trebuie.
Consumul de ulei e si el o normalitate, fiind un benzinar nemtesc conceput acum aproape 30 de ani.
Erorile de sonda lambda sunt de obicei efecte ale motorului uzat, care consuma mult ulei si nu mai reuseste sa arda tot combustibilul. S-ar putea sa o schimbi degeaba.
Alte probleme pe viitor ar fi cele de rugina, fiind o masina veche. Incearca sa demontezi carenajele aripilor de pe fata, sa scoti pamantul de acolo, altfel putrezesc aripile de la semnalizare in jos, spre prag. Curata, usuca si aplica vaselina ori ceara. Si pragurile se cam sparg la modelul ala, trebuie inlocuite intr-un final.
La break-uri rugineste rau hayonul, si sunt foarte-foarte scumpe. Daca gasesti unul impecabil, poti sa dai si 400-500 de euro pe unul.
Senzorul ESP (daca are) este si el o problema comuna, mai pe scurt e aproape imposibil sa ai un Golf 4 cu ESP functional, sunt prost facute.
Si casetele de directie crapa pe majoritatea, dar asta undeva spre 400. 000km. Eu am un atelier care le reconditioneaza foarte bine, trimit masina la ei si luau undeva la 700-800 de lei cu totul, ofera si garantie.
A, si era sa uit: inchiderea centralizata e din acelasi film cu ESP-ul. Aproape imposibil de mentinut in functiune pe Golf 4. Daca ai noroc si inca iti merg yalele bine, telecomanda de pe cheie sigur e moarta de mult. Cedeaza modulul inchiderii, si nu ti-l repara nici dracu.
In rest, e o m... Ma rog, merge!
Are ceva daca scot mufa de la egr si merg cu ea o vreme pana sunt disponibili mecanicii?
Nu are nimic, daca merge bine.
Daca te iei dupa persoane ca Valentin si alti.
Daca a fost intretinuta bine, nu ar trebui sa apara probleme mari.
Baga benzina de calitate si schimna ulei, filtre la maxim 10.000 km
Daca faci drumuri scurte mai mult in oras, recomand mai repede.
Sunt masini bune, iti faci treaba la fel ca si una de 20.000 euro
Sa ti minte ce zic. Toate se strica, dar depinde cum le intreti.
Bobina aprindere, pompa benzina, rugina la praguri {se aduna mizerie dupa plastic } la rotile din fata
Toba finala se va arde in timp, cumpara una noua, nu merita second.
eu zic sa te lasi de masina, asta daca te iei dupa nea Valentin, auzi la el ce spune, masinile care au mai mult de 15 ani se duc se dezmbreaza toata amsina bucati, se verifica, se schimba ce n-a fost schimbat si ai deja masina noua in punga odata folosita
De ar fi dupa el sigur sar lasa toti de masini Chestia e ca omu este foarte serios cand spune ce spune.Probabil nu a avut masina niciodata, citeste si el cate ceva, intelege cit poate, asa ca da raspuns cit a priceput.
Codu ce aratri tu, arata probleme la EGR, orice lega de recicularea gazelor arse, poate fi de vina.Deci poate fi :
-EGR valve, sa nu mai inchida, ori sa deschida prea mult, codu arata ca se recircula prea multe gaze ca volum.
-Poate sa se fi format calamina f multa pe aceasta valva EGR si aia sa nu mai dea voie sa inchida
-MAP sensor
-DPFE sensor
-EVP sensor.
Oxigen sensor ce spui tu de lambda ala, nu e problema acolo, de multe ori mecanicii asa cred, dar este un diagnostic gresit.
La fel, unia spun, ori cred ca este EGR, dar poate sa nu fie ala de vina, poate sa fie sensorii ce am aratat mai sus.
Deci diagnoze gen, EGR, Oxigen Sensor, Sistem de alimentare, is de regula diagnoze gresite.
Asa aca trebuie verificate alea ce am spus EGR daca are calamina, daca selenoidu ce inchide/deschide functioneaza si daca EGR valava asta e defecta, sau ceva nu functioneaza la ea, atunci aia ar fi problema si trebuie inlocuita.
Dar inainte sa inlocuiesti, se poate verifica aceasta valva EGR, pentru ca este posibil ca sensorii ce am spus sa dea informatii eronate, de acolo computerul sa dea coduyl ala si sa zica ca ar fi EGR.
Insa cauza comuna, cam valva asta e, EGR, daca nu costa mult, o schimbi, stergi codu, circuli, apoi vezi de mai se aprinde lumina aia egnine, daca mai face masina fuguri.
Daca schimbi sensorul de oxigen, nu cred ala sa aiba ceva, dar daca nu costa mult, poti sa schimbi, asta daca afci tu lucrarea, daca o face un mecanic, eu zic sa cauti doar sa rezolvi ce e defect, senzorul ala nu cred sa aiba ceva, vorbesc de lambda ala ce spui tu ca trebuie inlocuit.
Bnaui ca mecanicu tia sugerat sa schimbi, asta pentru ca nu stie care piese este problema, a sa ca omu schimba tot ce crede el
Dar si asa problema ar putea sa ramana, asta daca ceva sensori genul MAP si restul ar fi defecti sau ar functiona defectuos.
acu am vazut ce spune nea valentin, trebuie sa schimbi si aer conditionat si roti tot, trebuie sa schimbi toata masina mai exact are 15 ani gata.
Da, REMAT! Vorbesc serios!
Golf 4=Octavia=Toledo, trei modele diferite cu aceeași platformă tehnică. Vechime 20+. Toate trei au fost mașini de curierat, de taxi, de cărat etc.
Problemele vor apărea în cascadă dacă mașina nu are un istoric al reviziilor, a avut cel puțin 3 proprietari, a fost mașină de "firmă".
As fi vrut un raspuns concret la intrebarea adresata de mai sus…
Nu avea rost sa specific ca masina a fost cuiva apropiat si intretinuta cum trebuie, dosar de revizii pana am luat-o si nu prezinta urme de rugina dar mna… uite ca trebuia sa mentionez si asta
Mă băiatule, uite cum stă treaba. Mașinile mai vechi de 15 ani, trebuie să aibă minim o revizie tehnică generală! Adică, dus la un service auto, unde este dezmembrată toată, și spălată, curățată, inclusiv motorul, apoi toate piesele care nu au fost niciodată schimbate, se schimbă. Toate garniturile, toate burdufurile, cabluri esențiale, aer condiționat, schimbate, recondiționate etc.
Ori, dacă nu se face așa ceva, mașina va ceda la un moment dat!