Depinde de masina, de martor si de eventuala eroare pe care o reprezinta.
Eu fac diagnoze si imi verific starea DPF-ului (dpdv al management-ului) cel putin la 2-3 luni.
Nu pot sa dau un raspuns util pentru tine, din moment ce nu stiu nici despre a mea ce face, pana nu vad cat % il considera calculatorul incarcat, si cand si-a facut ultima regenerare.
A mea nici nu are indicator de DPF.
Iar cele care au, pot fi de multe feluri. La unele se aprinde martor dpf cand se regenereaza, la altele cand e o problema cu el.
Daca mergi doar prin oras, ar trebui sa ai abonament la diagnoza, ca sa stii mereu cand ti se incarca dpf-ul, si trebuie sa isi faca regenerarea. In regenerare probabil ai citit in manualul masinii ca trebuie sa conduci neoprit undeva la 30 de minute, cu o turatie cat de cat (2000-3000rpm), ca daca faci prostia sa o opresti, ratezi regenerarea si pe deasupra opresti un motor incins si plin de motorina in cilindri, sunt sanse sa faci chiar daune.
Masina trage, de asta ma indoiesc ca e filtrul de particule. Am cunoscut persoane care daca le era infundata nu puteau ajunge la 3000 de ture, nu tragea motorul dar eu trec si pe 4000 de ture chiar si cu martorul aprins.
Limitarea la 3000 este modul de avarie, nu incapabilitate tehnica. Iti arat motoare care mergeau normal cu DPF infundat grav, dar pana la urma a crapat galeria de evacuare sau racordul flexibil.
Cunostinta cu oamenii faci la cafenea sau la biblioteca, masina se duce in service direct la diagnoza, cand ceva nu este in regula.
Daca vrei economie, macar nu te prefa interesat de erorile din bord.