| plasmaticus a întrebat:

Salut,
Nu ma pricep la masini, de asta va intreb.
Azi dupa un drum de vreo 15 km, la un stop, un alt sofer imi atrage atentia ca roata mea din spate e in neregula, se misca aiurea, oscileaza, nu mai stiu exact cum a zis, dar asta am inteles. Si nu ca e dezumflata, e perfect umflata. Mi-a mai zis sa ma opresc ca stric masina mai rau.
Nu am avut ce face, am mers inca vreo 2 km pana acasa in parcare.
Acasa, roata pare ok, la o privire fara sa umbli la ea.
Atat ca am observat ceva nu stiam inainte.
Capacul de plastic montat pe roata era zgariat zdravan in multe locuri, pe toata suprafata capacului. Intr-un loc la margine si un pic spart. Caroseria nu are nimic, desi... vreo doua mici atingeri am gasit si de care nu stiam.
Parerea mea e ca in parcarile publice in care am fost, sigur cineva m-a lovit si a fugit.
Intrebarea mea e urmatoarea, ce componente credeti ca ar fi stricate, ca sa fac si eu o cercetare inainte de a merge la un service, sa stiu cam cat m-ar costa.
E bine sa stiu dinainte cam ce ar fi, ca sa nu fiu pacalit la service.
In timpul conducerii, eu nu am sesizat ceva anume, ca drumurile din Bucuresti sunt cu multe hopuri si gauri.
Si nici nu stiu cand a fost lovitura, sa am vreo idee de cat timp merg cu roata stricata.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri

7 răspunsuri:
| OldSoul a răspuns:

Pentru inceput, iti recomnd sa verifici daca sunt prezoanele stranse, eventual, du-te la o vulcanizare sa-ti verifice roata daca nu e stramba, si respectiv cauciucul, care poate are o galma.
Asta trebuia sa faci din momentul in care ti-a atras atentia respectivul.

Daca mergi la service, poti sa ai norocul sa te usureze de 200-300 de lei sub diferite pretexte, cand de fapt poate roata nu e stransa corect.

| Kappo a răspuns:

Verifica sa nu ai puntea stramba sau amortizor dus, arc rupt

| mgtow a răspuns:

O inspectie vizuala la un mecanic cu multe recenzii bune in google maps te va ajuta. Solutie mai buna nu exista.

| Violleta2022 a răspuns:

Nu cred ca te-a lovit nimeni in parcare, pentru simplu fapt ca, roata este mai la interior decat caroseria masinii (tabla) masinii, iar masina nu-i zgariata, asa-i?
Deci, roata ti-ai atins-o singur, de o bordura, de aici si zgarieturile pe toata suprafata capacului, plus spartura din capac. Poate doar capacul zgariat, pentru ca s-a frecat de borduta aia, mergand atat de apropiat de ea.
In principiu, nu s-a intamplat nimic, daca nu ai sesizat ca a cazut intr-o groapa sau nu ai busit-o, geometria rotilor fiind inca buna, daca nu simti ca trage volanul spre stanga sau dreapta.
Poti incerca asta, daca mergi cu masina pe un drum drept, cu viteza mai mica, cu mainile usor ridicate de pe volan, vazand clar ca masina trage spre dreapta, sau stanga.
Atentie, intai asigura-te ca ai toate rotile umflate cu aceeasi presiune, pentru ca, o roata un pic dezumflata, poate trage intr-o parte masina.

| Liviu a răspuns:

Hai sa te invat eu ceva.Cand mergi pe un drum DREPT, trebuie sa fie o strada care sa fie asfaltata perfect.Lasa volanu din mana si mergi usor cu 5 km la ora, vezi daca trage stanga/dreapta volanul.Asa iti dai seama, daca trage intr-o parte iti dai seama ca trebuie sa iti umble la directia de geometrie, eu unu mi-am indoit bascula in parcare cand am dat cu spatele, am facut-o praf, am mers cu ea pana acasa, m-a costat vreo 4 bulioane laughing deh, sofer incepator. Eu atat stiu atat spun, asta le-am patit eu, acu alti care's mai experimentati stiu.P.S eu o bag doar la BOSCH in servis, costa mai scump, dar stiu sigur 100% ca nu ma pacaleste nimeni happy sunt corecti.Nu o duc la carpitori din coltu blocului care o pun la jumna de pret si nici garantie nu ofera, eu am pe acte garantie happy

| xerxes1 a răspuns:

Ai dat in gropi.
Nimeni nu-ti atinge roata in parcare.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Salut, nu ar trebui sa conduci!
Daca ai spune si ce model de masina ai, poate am ghici mai rapid ce piese s-au indoit. Ca de la Dacia 1300, Matiz si pana la Q7, masinile au sisteme "putin" diferite pentru rotile din spate.