| Quazar a întrebat:

Salut, o intrebare mai stupida, cred, am 2masini indentice ca si caroserie, una merge perfect dar caroseria prezinta urme de rugina cam prin multe locuri, desi motorul merge perfect si de 3 ani tot merge perfect, cealalta masina nu are motor si are si dauna totala, scoasa din circulatie, doar ca e lovita doar in partea din fata pe partea stanga foarte tare, in sensul ca i-a indoit putin si stalpul, dar de la pedalier in spate e perfecta masina. Exista vreo metoda sau ceva sa pot lipi botul de la masina care functioneaza la cea accidentata? Sau daca nu, cum fac sa scap de rugina de pe masina? big grin

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca tai practic botul de pe una si il pui pe cealalta, e problema. Nu se admit astfel de "puzzle-uri" de catre cei de la RAR, iar pedepsele am impresia ca sunt destul de aspre (penal - inchisoare).
In schimb, reparatiile pe bucati sunt acceptate de ei. Eviti sa lucrezi in zona seriei de sasiu (intre scaunul din dreapta si prag, la majoritatea masinilor), si schimbi pe rand elemente intregi, gaurind sudurile de fabrica cu un burghiu (apoi bagi dalta si desprinzi tablele), apoi le prinzi pe pozitie pe masina pe care vrei sa o faci, si in gaurile ramase dai cate 2-3 puncte de sudura cu aparat MIG.
E o lucrare destul de complicata, golesti masina pentru asa ceva, si trebuie sa fii foarte atent la protectia anticoroziva in zonele pe care le polizezi/sudezi. Daca masinile sunt de culori diferite, trebuie sa dai jos vopseaua de pe piesele pe care le montezi, sa aplici 3-4 straturi de grund epoxidic de calitate, pe care il matuiesti, apoi dai vopsea in nuanta masinii pe care o repari.
Repet, schimbarea elementelor pe rand este permisa de cei de la RAR, dar in mod normal se face in unitati service autorizate de ei pentru tinichigerie - inlocuire elemente de rezistenta.
Sudarea unei "jumatati" de masina nu este permisa, pentru ca se considera ca se pierde identitatea autoturismului.

0 răspunsuri: