Treapta 1 se da doar cand masina sta pe loc si urmeaza sa pleci. In cazul tau a2a
Punct mort, lasi sa mearga si franezi treptat, daca e nevoie opresti apoi bagi 1a si pleci sau bagi 2a si continui drumul
Depinde de masina, eu dau treapta 1 cand am undeva la 5km/h pentru ca in a2a deja se subtureaza mult, fac gear matching si nici nu te da in nas. Auzul si simtul sunt esentiale la un sofer, de asta nu imi plac soferii "fara simt".
Uite,eu iti dau un sfat pentru ca mult timp am avut o problema cu oprirea motorului in timpul mersului din cauza nepriceperii mele de a introduce in treapta corecta. Cand vrei sa virezi intr-o intersectie la dreapta sau la stanga, intotdeauna introduci treapta a 2-a. Dar se mai intampla ca, atunci cand reduci viteza prea mult si introduci in treapta a 2-a ( sa zicem ca ai 15/h) sa se opreasca. Sti de ce? Pentru ca la 15-10/h daca ai introdus in treapta a 2-a trebuie imediat cum salti de pe ambreiaj sa apesi si acceleratia in acelasi moment, si nu se va mai opri. Multi instructori invata elevii sa plece doar cu ambreiajul si asta duce de multe ori la stricarea acestuia.