| SquidFTW a întrebat:

Oare se poate face conversie de la automat la manual si daca da, banuiesc ca ar costa destul de mult, dar ar afecta cu ceva mersul masinii ( in afara ca e manuala laughing )

20 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Schimbi cutia de viteze.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Bănuiesc ca se poate, invers pare mai complicat, dar de ce ai face asa ceva?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Se poate pune manuala in locul automatei, dar pe langa mecanica, trebuie facuta si partea electrica.

| relian a răspuns:

Adica in loc sa mergi inainte, tu tot inapoi te duci laughing e bun si asa.Viitorul este a celor automate, automate de tot laughing din cate am vazut nici Ferari, nici Lamborghini si care mai sunt nu mai fac masini cu transmisie manuala.
Sa dus vremea junghiurilor astora laughing
Sa faci ce spui tu te duce mai scump decat daca ai cumpara alta masina.
Aici nu este vorba doara de transmisie ci si de calculatorul masinii, ala trebuie schimbat, programat si cine stie ce alte rahaturi ar mai trebui.
Nu cred ca se baga nimeni sa faca asa ceva, ma refer sa fie ceva tehnicieni care sar baga la astfel de lucrari inutile laughing

| SquidFTW explică (pentru relian):

Man wtf laughing e destul de logic ca lambo si ferari sa nu faca manuale intrucat masinile alea s f puternice si mai eficiente automate, fiind facute pentru viteza circuit etc. Un e39 de 3.5 v8 nu e facut neaparat de circuit... sau viteza f mare. poti face si drift uri cu el si o masina o simti MULT mai bine manuala. Plus ca nu inteleg. daca viitorul e automat. inseamna ca nu am voie sa mi placa manualele. adica ce dracu. Daca unii nu s in stare sa conduca o manuala asta nu inseamna ca sunt "junghiuri". Da poti zice ca faci drifturi si cu lambo si chestii de genu... dar gandeste te ca un e39 n are toate cacaturile de sisteme gen traction control si alte *** uri, ala e raw.

| relian a răspuns (pentru SquidFTW):

E logic pentru tine dar de fapt nu este deloc asa cum crezi tu ca ar fi logic.
De ce nu mai fac masinile cu transmisie manuala? Nicidecum pentru ce ai aratat tu,motivul este altul.

Toate aceste masini sunt echipate cu transmisie dublu clucht,aia e tot,de aia nu mai sunt manuale nu ca ar fi nu stiu ce chestii logice,ca mai logic de transmsia asta eu nu prea vad.
Avand in vedere ca acesta transmisie este cea mai buna la ora asta,avand in vedere ca aceast tip de transmisie bate de la km distanta orice tip de transmisie manuala,nu vad alta logica decat sa le foloseasca pe astea dublu clutch,deci asta este singurul motiv pentru care toti au renuntat la transmisiile manuale.
Odata aceste tipuri de transmisie sunt mult mai rapide,adica timp de raspuns,apoi sunt si f economice,ajuta la econimisirea de combustibil.
Ca urmare orice producator de mamsini nu sta pe loc,ori sa mearga tot inapoi,ori merge inainte cu tehnologia ori va disparea.

Spui tu ca simti mai bine o masina manuala? Te inseli,asta pentru ca nu ai condus decat masini cu transmisie asa.
Eu te asigur ca simti mult mai bine o masina cu transmisie automata decat una manuala.
Nu stiu ce simti tu sau cand simti tu masina,dar avand in vedere ca la o masina cu transmisie manuala faci mai multe,in sensusl ca misti din maini,din picioare laughing nu prea vad ce mai simti laughing
Pe cand la una cu transmisie automata pentru ca tu nu prea iti misti coprul prea mult simti mult mai bine acea masina,o simti ce face,cum face,daca e sigura,daca te duce sau face ce vrei tu sa faca.

Eu asta am observat,daca tu poti observa chestii mai bine atunci cand esti misvcate,deranjat,mais tiu eu cum sa zic e ok,dar eu asa cred ca esti mult mai atent atunci cand nu executi multe manevre,esti mai atent la toate si la trafic si la unde se duce masina,cum ruleaza etc.

Nu e ce spui tu ca nu-s in stare oamenii sa conduca manuale,ca pana acum sau si acum tot astea predomina inca,dar viitorul nu mai este asta,alea au fost,daca au fost nu trebuie sa stam pe loc cu astea,daca apar altele mai bune.
Sincer eu cred ca si o transmisie automata din asta simpla este mai buna ca una manuala,este mai rapida,mai economica,asta avand in vedere ca nu stii tu,sau nu poti tu controla mai bine ca un calculator cand sa schimbi vitezele.
Referoitor la ce faci tu drifturi sau unia, sa stii o chestie, masinile nu-s facute pentru asa ceva laughing infierent de masina, cu ele nu faci rahaturi de astea, masina este facuta sa o folosesti normal, nu sa o omori laughing ca de aia dupa veniti pe aici si va plangeti ca ati cumparat nu stiu ce rahat si acum nu-i mai dati de cap.
IN sf cauta citeste despre transmisia dublu clutch si vezi ce spune.Eu am si o masina asa cu transmisie din asta si una cu transmisie tot automata dar simpla, adica cu Torque convertor.
E ceva mai scumpa transmisia asta dubla dar daca va deveni comuna se va ieftini, cu cat o vor folosi mai multi cu atat va scadea pretu.

Dar ce intreba omu sa schimbe transmisia automata cu una manuala la o masina sigur nu gaseste pe nimeni sa faca asta.Este prea complicat si costisitor.
Spui ca e-urile alea nu au traction control? Eu am vazut ca toate bmw au asa ceva.
Inca o chestie.De ce romanii zici la bmw e39? si f rahat cu prune?laughing intreb asa ca idee.
Eu cand aud E39 parca suna ceva a OZN-uri laughing nu pouteti sa spuneti simplu BMW 328 sau ce model este?
E, f si ce litere mai sunt si de fapt ceva coduri de sasiu, deci nu vad cum ajuta alea sa recunosti o msina.
Adica ma intreb de ce romanii se tot complica atat.In alte parti cand esti intrebat ce masina ai, sau vrei sa repapri trebuie sa spui modelul, anul si ce motor are.Si dealerul la fel te intreaba, nu te intreaba nimeni, vorbesca in afara de F de E si alte desene animate de genul asta.

Cand spui de exemplu E39 cum ai zis tu ce stii tu de acea masina? Pai iti zic eu nu stii mai nimic.

| SquidFTW explică (pentru relian):

Doamne. nu toti folosesc masina sa se deplaseze din a in b. Man, e 39 iti spune exact ce iti trebuie. Gandeste te la e36 e 46(cele mai comuna la noi). Daca as veni eu si ti as zice: hamm un bmv 535i nu are abs si *** uri de genu... faci ca trenu si ma intrebi cum *** sa n aiba un bmw 2018 sistemele plii. Nu ti am zis exact nimic prin "535 i" in afara de capacitate si daca e benzina sau diesel. Cand auzk e39 iti dai seama din ce an e masina, si ce serie e. Bmw e39 e seria 5, precum e38 e seria 7. Intelegi? Da le dracul de automate, mie mi se pare normal sa mi pot alege gusturile si placerile, nu sa mi vi tu cu 2x clutch de care fac pariu ca tj crezi ca eu n am auzit. Eu am pus o intrebare, chiar nu mi pasa care e mai bjn atata timp cat mie mi plac manualele
Si app, am condus si automata(bmw x3), si manuala(vw passat cc) deci, nu ti mai da tu cu banuiala

| relian a răspuns (pentru SquidFTW):

Asa stii tu sau ti-a spus cineva? Ma refer ca stii din ce an este masina daca spui E36.Ia mai cauta, mai studiaza nitel, cred ca esti cam pe linga subiect.
Orice masina se face timp de cel putin 4 ani, deci e 36 al tau ar putea fi de diferiti ani laughing asa ca mai taie.Ce spuneti voi acolo cu e si f si rahat cu prune este codu de sasiu.
Cand spui ca ai bmw 328i din anul X cu motrul Y aia e tot ce trebuie sa stii.

Daca nu iti place ce spun altii nu citi, treci mai departe ok?
Cand auzi ca e e36 nu-ti dai seama de nimic.Asata asa pentru tine sa stii si tu.
Cand auzi in schimb bmw 328 aia siti sigur ce serie este,asta odata,de motoare nu mai,s-a dus,acum fac acelasi model cu motoare diferite.,deci toate rahaturile astea cu serie la sasiu la numere de la model is doara niste numere,nu-ti mai arata alea nimic.
Ca urmare trebuie sa spui ce model este,ce an si ce motor are.
Nu ai fost tu la dealer mai mult decat am fost eu,asta la dealer de bmw de audi si de mercedes, asa ca nu veni tu sa imi spui mie ce te intreaba aia pricepi?
Nu te intreaba niciodata de e de f si alte tampenii, te intreaba de an, model si motor,, aia e tot, sau daca vor sa fie si mai siguri ce piesa sa iti dea sau ce informatii sa iti dea iti cere VIN-ul masinii nicidecum e si rahat ce bati tu campii.

SPui ca bme e39 este seria 5, apoi ma intreb daca pricep? laughing Unde scrie din litera si cifrele alea ca este seria 5? Hai, uite arata tu daca esti atat de destept.
Nu te mai baga aiurea in seama ca nu stii nimic.
Cand spui bmw 328i de aici poti sti ceva, adica ceva ani in urma stiai sigur ce masina este, adica cifra 3 era seria3 iar 28 ala arata cati litri are masina, adica 2.8 litri.
Deci mai degraba iti arata modelul ceva informatii decat seria la sasiu e 36.
Sa stii ce msini sunt cele cu sasiu e36 trebuie sa cauti pe net, altfel nu stii absolut nimic, doara daca ai avut tu o astfel de masina si de aia stii.Dar de stout anul daca stii ca este e 36 nici pomeneala.E36 sunt masni din diferiti ani, asta asa sa retii si tu pe viitor.

Daca tu ai gustu tau ramai cu el, nu incerca sa ma convingi pe mine de ce iti place tie ca nu-s curios ok?
Iara cand cineva iti scrie ceva la ce intrebi, faci 2 chestii:
1-treci mai departe daca nu-ti este pe plac
2-multumestei celui care iti raspunde.
Numai incerca sa jignesti, ori sa iti impui tu pctul de vedere, sau ce iti place tie.

| SquidFTW explică (pentru relian):

Ba, ce e drept, ai dreptate... daca nu esti fan masini si bmw in general n ai de unde sti ce bmw e e39 (spre ex) adica dupa codu de sasiu. Trebuie sa ai ceva idee despre masini, tocmai de aia am scris e39 si nu bmw seria 5 535 i 1996, pentru oamenii care au habar d asa ceva

| SquidFTW explică (pentru SquidFTW):

1996 fiind ca ex, masina fiind produsa intre 95' si 03'

| Nemessys a răspuns:

Mai bine vinzi masina si iti iei alta cu cutie manuala... nu merita sa faci asta.

| SquidFTW explică (pentru Nemessys):

Pai da... problema e ca sunt rare bmw urile e39 (seria 5) de 3.5 v8 sa fie manuale sh... in Ro cel putin. Din cate am vazut eu

| Nemessys a răspuns (pentru SquidFTW):

Alegerea ta... ori dai o multime de bani doar pentru schimbarea cutiei de viteza cu care cel mai probabil o sa ai probleme mai tarziu, ori iti pastrezi banii si suporti automata. Sau vinzi automata si-ti iei manuala. Serios. sunt multe masini frumoase, manuale, care au tot ce ti-ai putea dori de la o masina. Mi se pare o investitie proasta, sincer.

| sdws77 a răspuns:

Ma ia cu durere de cap deja...

Logic ca Lambo-urile noi sunt automate (sau cel mult secventiale) pentru ca la peste 500-600 de cai, pentru cei mai multi oameni, schimbarea vitezelor in mod clasic ar fi un lucru obositor si ar necesita un sofer foarte experimentat, iar pentru ca timpul de accelerare al masinii din teorie (exemplu 2.8 secunde) sa corespunda cu cel din viata reala, ar fi nevoie, din nou, de un sofer cu aptitudini serioase, care sa schimbe viteza la cel mai oportun moment. Nu vreau sa fac razboi, dar masinile de genu sunt destinate celor care vor sa se simta "ca in jocuri". Adica, doar calci acceleratia si te bazezi pe faptul ca electronica inteligenta a masinii te va ajuta sa nu te infigi in gard. Nu sunt gandite sa ofere placerea aia clasica de a folosi 3 pedale.

Legat de intrebarea initiala, conversie de genu o poti face fie tu singur (daca ai experienta si scularaia necesara), sau te duci la un service si te bazezi ca vor stii ce sa faca. Ideea e ca va trebui fie sa cumperi un kit adaptor pentru o cutie manual la motorul cu pricina, fie "bagi" cutia manuala in "clopotul" cutiei automate. Dar e ceva de munca, cred ca un forum de pasionati BMW ar avea un raspuns mai sigur. Bafta.

| relian a răspuns (pentru sdws77):

Tu te auzi ce spui?laughing bagi transmisia manuala in cea automata laughing sau clopot ce spui,da ce crezi ca e biserica?laughing hai ca esti tare de tot.
Deci cumperi un kit gata pui deja geamuri cu kit laughing
Daca te ia cu durere de cap ce anume stii despre masini? Ma refer sa repari, ai reparat vreodata ceva la o masina tu personal?
Tu ai idee cum functioneaza o masina?
Trebuie sa schimbe tot, adica masina cu totu ca sa mearga.
Treb sa schimbe transmisia cu cutia de viteze, cutia de viteze nu este separat de transmisie, cutia de viteze face parte din transmisia unei masini, asta asa ca idee.
Este o parte din transmisie.Deci trebuie sa schimbe transmisia nu cutia de viteze.La nici o masina nu exista cutie de viteza separata.OK?

E bine daca ai inteles. Apoi transmisia aia automata este controlata de calculatorul masinii corect? Cnad calculatorul masinii vede ca caburile alea nu-s legate nicaeri tu crezi ca te mai lasa sa pleci? Ia incearca tu sa vedem.
Caburile adica harnesul in engleza este altul,deci si ala tot trebuie schimbat,ca nu ai cum il conecta sau la ce sa il mai conectezi daca tu pui alta transmisie manuala.
Transmisia automata are ditai cablu care intra in transmisie,ala controleaza mai toate acolo,de la presiuna fluidului,la schimbarea vitezelor si etc.
Calculatorul masini cand vede,adica cand va vedea nimic laughing adica ca nu-i vin nici un fel de info tu crezi ca ce va face?
Asa sigur te va durea capu, apucate sa faci ceva de genul asta si sigur te va durea capu multa vreme laughing
Plus de asta toate restul de module de pe masina aia cu transmisie auto comunica intre ele, dar ce stiti voi, cumpar un kit si il fac singur in fata porti laughing ba destepti mai sunteti voi, romanii aia ce traiesc in RO.
Dar deja uitasem ca mai destepti ca voi, mai frumosi si buni la toate nu mai gasesti nicaeri.
Asaculta ce zic eu aici.Nu gasesti nicaeri in toata tara cineva sa se bage la asa ceva, ma refer un service ceva.Va bagati in discutie crezand ca masinile astea sunt alea de acum 30-40 de ani la care erau mecanice cap coada.La alea da le poti pune ce vrei tu, le modificai cu doreai.

Iara daca te doarae capu ia ceva pi; ule de durere, poate iti trece mai stii laughing

| sdws77 a răspuns (pentru relian):

Omule, tu esti prost sau te prefaci? :))) Tu nu stii sa citesti? Cumva ti-o luat-o smecheria inaintea creierului?

Ce ai spus tu, adica "bagi transmisia manuala in cea automata". Nici macar nu am zis asta. Fac si eu diferenta intre astia doi termeni. Citeste-mi inca odata comentariul si daca nici acum nu iti dai seama ca NU am scris asta, iti recomand un oftalmolog.

Da, am lucrat la masini, si da, stiu cel putin cate stii si tu despre cum functioneaza. Kit-uri adaptoare pentru m62b35 cuplat la cutii manuale EXISTA: http://www.pmcmotorsport.com/2,adapter-bmw-m60-m62-s62.html

Ca e scump, ca e complicat, am zis deja. Electronica o sa-ti dea batai de cap si da, cel mai probabil n-o sa se bage nimeni la ceva de genu asta. Dar asta e partea a doua. Am zis, un forum de pasionati BMW ar putea da mai multe detalii.

Faci pe smecheru reprosandu-mi greseli care nici macar nu le-am facut... Si sunt sigur ca nu trebuie sa schimbi toata masina pentru o conversie de genu. Pun pariu ca gasesc oameni care au facut asta FARA sa schimbe toata masina la 2 click-uri distanta.

| sdws77 a răspuns (pentru relian):

Ziceai cumva ca nimeni nu face de astea? :)))

https://www.youtube.com/watch?v=oJmEy_Y0psc

| relian a răspuns (pentru sdws77):

Nici tu nu mai vezi bine laughing nu am spus ca nu exista,ca nu se poate,am spus ca nu face nimeni in sensul ca te duce f scump. Unia poate ca au facut,la fel ca multi au crezut ca ies mai ieftin,dar te asigur ca cei care au facut asta la o rabla,ca o masina din anul ala nu mai valoreaza nimic,deci la dus schimbarea asta la mai mult decat valoreaza masina,deci nu ar rost sa te complici,aia aratam eu.
Acum ca exageram nitel asta e,dar oricum nu merita,mai ales sa ai o rabla,sa fim seriosi o masina din anul ala e deja fier vechi laughing,poate sa ai bani si sa experimentezi.
Ce vezi tu pe net e ce se face,nimeni nu iti arata si cat costa toata treaba laughing
Si in final eu asta si spusesem ca nu merita,ca e scump,asta am spus,cu banii aia iti cumperi masina manuala,nu asta am spus? Si am mai spus ca eu nu ma intorc inapoi,adica de la automate la manuale,este o regresie,atat am spus in plus.
Dar tie nu prea ti-a placut raspunsu asa ca a trebuit tu sa comentezi aiurea, tot ca tine sa fie laughing
E ok ai dreptate ok? Te simti mai bine asa? Vad ca si recunosti ca iti da dureti de cap electornica, eu am spus exact acelasi lucru, dar nu e bine ca e spus de altcineva si nu de tine laughing
E bun asa rau, e ca tine du-te si fa omului modificarea, arata-i ca e floare la ureche.
Recunosc esti cel mai bun.Bafta

| sdws77 a răspuns (pentru relian):

Cum zici tuhee hee

| EuAsaCred a răspuns:

Se poate face. Si nu afectează cu nimic.