| decastelica1244 a întrebat:

Salut, Opel astea h, mașina a intrat in Șanț iar roata dreapta fata a "rămas" data mai înapoi, și acum nu mai poate vira prea mult din cauza ca lovește in mașina, am ridicat-o și pare sa aibă brațul de suspensie îndoit și din cauza asta nu mai e la locul ei, mai e și bara rupta intr-o parte si geamul de la far spart dar roata e cel mai grav, ce altceva ar mai fi putut afecta?

8 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Ai facut accidnet si este necesar sa anunti politia in primele 24 de ore, ca sa primesti adeverinta si sa-ti poti repara masina.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Cine știe... O duci la un mecanic și va face o constatare. Dacă tu care ai văzut mașină nu știi, noi fara sa o vedem de unde sa știm mai multe.

| decastelica1244 explică (pentru suntserios):

Pai am spus ca are brațul îndoit iar roata s-a dus in spate pana unde atinge deja mașina, întrebarea mea era dacă la un astfel de accident ar putea fi și altceva pe lângă asta, oricum va trebuie Dușa cel mai probabil cu platforma ca atinge cam rău

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru decastelica1244):

Se poate deplasa mecanicul la ea, bratul si amortizorul se schimba lejer pe cric.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cand o masina este lovita puternic in roata, se schimba cel putin bascula (bratul) si amortizorul, apoi se merge cu ea pe un stand de directie, pentru a verifica geometria rotilor.
Daca tot mergi la geometrie, nu strica sa schimbi si capetele de bara inainte, in set (stanga-dreapta), pentru ca sunt ieftine, si foarte importante. Daca incep sa-ti bata mai tarziu si trebuie sa le schimbi, e pacat, pentru ca s-ar putea sa strici reglajul directiei in timp ce le schimbi, si sa trebuiasca sa mergi din nou la standul de geometrie, care nu este chiar ieftin; eu am platit 200 de lei recent.
De asemenea, la amortizoare nu este bine sa schimbi doar unul, pentru ca afecteaza comportamentul masinii. Ar putea sa te arunce intr-o parte (ca si cum ar vira singura), atunci cand intri in denivelari.
Deci, o treaba ca la carte in situatia ta, ar fi sa inlocuiesti:
-amortizoarele de pe fata (2 bucati)
-capetele de bara (2 bucati)
-bascula afectata (bratul)

Si sa faci o evaluare a celorlalte piese de acolo, adica bascula cealalta, bieletele antiruliu, arcurile, bucsele de la bara stabilizatoare, planetarele si neaparat fuzeta de pe partea impactului, sa nu prezinte fisuri.
Dupa asta, mergi la reglajul geometriei, iar masina se va comporta ca inainte.

| adam7 a răspuns:

Trebuie verificat basculă, brațe, bieleta antiruliu, amortizorul.
Tot ce s-a îndoit va trebui schimbat.iar unele poate se văd neatinse, dar la geometrie afli ca stau rotile decalate

| decastelica1244 explică (pentru adam7):

Impactul nu a fost cu viteza mare, undeva la 30, momentan doar aceea se vede strâmba, și sper ca doar aceea sa fie

| adam7 a răspuns (pentru decastelica1244):

Poate ai noroc,
Oricum trebuie verificată atent de un mecanic ca nu e de joacă,