Si-a luat un bun prieten. N-am apucat sa vad cum merge, ca a pocnit ambreajul, a bagat 3000 de lei cu tot cu volanta, a mers 1km de la service spre casa, si a sarit o planetara
Intreaba-ma dupa cateva luni.
A dat 2400e pe ea, adusa de pe afara.
Pai e clar. 2400€ pe o masina din 2009/10.
Ma refeream la modelul facelift.
Eu am adus una facelift pentru un samsar, dar era 1.6 TDCI, doar 90cp.
Era placuta masina, as cota-o mult mai sus decat un Golf 5, dar cel mult la egalitate cu o Octavia II, la confort.
Focus are suspensia foarte buna, interioarele de calitate si in general o buna proiectare, dar totusi poate sa-ti dea niste batai de cap, ca nu degeaba e cam cea mai ieftina masina populara din sectorul compactelor.
Batai de cap insemnand? Sa zicem ca as segmenta motorul, am vorbit cu baietii de la coasta de est, ma costa 1000/1500€, dar stau fara griji multi ani. Asa ca astept pana pica, daca o pica, si dupa aceea segmentare. Vreau o masina sa o tin, ca deja ar fi a 3-a sau a4-a in nici 1an de condus. Sincer mi-am schimbat parerea despre Vag.
Nu ai ce rezolva cu o segmentare, ca nu e Dacia 1310, sa se manance segmentii in 2 ani. Motoarele de dupa 2000, au compresia in parametri pana dupa 500. 000km. Mai des cedeaza supapele, decat segmentii, ori pistoanele.
La un motor TDCI, verifici atent turbina (mai ales ungerea ei), te asiguri ca volanta nu e 'dusa', cureti galeriile, EGR-ul, turbina si poate chiar motorul in partea de ungere, scoti senzorul de turatie de la volanta si il stergi de span, schimbi absolut toate fluidele.
La partea de injectie, testezi injectoarele prin metoda masurarii cantitatii de motorina refulata, apoi vezi din diagnoza ce presiune se formeaza in rampa, ca sa-ti dai seama daca pompa de inalta isi face treaba.
Alte cele nu are rost sa faci, mai bine treci la modificat/intretinut partea de suspensie si frane.
Batai de cap din cauza mecanicilor, in special. Sunt pline service-urile de mascarici cu 3 clase si un curs de diagnoza, care au invatat dupa ureche Loganul si Golful, iar cand le dai un Ford, nu stiu sa-i deschida capota.
Suspensia de la Focus si Mondeo e complicata, si din pacate mai si ruginesc elemente importante (punti, brate), la unele. Iti trebuie un mecanic bun la asa ceva.
Motoarele au si ele cateva probleme enervante, cedeaza injectoarele la unele, si se mai intampla sa se infunde circuitul de ungere al turbinei, si sa o sparga. Pui alta turbina, conducta e tot infundata (iar dorel mecanicul nu verifica), ti-o sparge si pe aia.
Daca mergi la mecanici buni, nu o sa ai probleme.
Din cate am inteles e motor facut de cei de la PSA. Si la cate TDCI-uri sunt in Romania, cred ca ar fi plin service-urile din ele... am un prieten are focus facelift dar pe benzina din pacate. A avut accident lateral(l-a lovit cineva, si dupa aceea l-a rasturnat), masina aratand chiar foarte bine dupa acel impact.
Tinichigeria e standard pentru toate masinile, eu ma refeream la mecanici, ca nu gasesti usor unul care sa stie altceva decat grupul VAG, Opel si Dacia.
Ford nu e o marca naspa, de asta mi-am si luat.
Am bugetul de maxim 5500€. Vreau o masina hatch, pentru oras(si drum lung), minim 130cai, spatiu, interior decent, comfort si siguranta, consum decent, diesel. Ce masina mi-ai recomanda?
Incearca Alfa 147 1.9 JTD. Putere sigur are, cu confortul nu stiu cum sta.
Daca nu, Astra 1.9 CDTI sau Golf 2.0 TDI.
Astra pierde clar la interior. Detin una in familia mea, si ma dezgusta, si ca stabilitate si ca tot.
La golful 5, trebuie sa ma gandesc. aceeasi bani, an mai vechi, motorul problematic din cate as fi auzit cel de 2.0 care m-ar satisface.
Alfa, eh. Nu imi place interiorul.
Passatb6 întreabă:
Începătorul988 întreabă: