Pe aceleasi jante in principiu le poti pune, sunt doar 2 cm diferenta la lățime, nu e o mare problemă.
Pe aceeași masina in schimb nu sunt compatibile. In general, dpdv tehnic (nu legal), se accepta o diferență de pana in 3% la circumferință, ori in cazul de față diferența e mai mare de 9%.
Intrebi la cei care pun caucicuri, ce marimi merg puse pe jantele ce le ai tu.Cind esti pe afara cu masina, sa opresti la un service de asta si sa intrebi, nu te costa nimic, asa afli direct de la sursa.
Nu cred ca numarul ala primul se poate schimba, doar alantu, adica inaltimea cauciucului, nu si latimea.
Numarul ala 225 sau 205 arata latimea unui cauciuc, partea care ruleaza pe asfalt, cred ca e ceva in mm, dar asta conteaza mai putin.
Deci tu daca ai pe janta ta un cauciuc lat, apoi vrei sa pui un altul mai ingust nu cred ca se poate, va trebuie sa aiba peretii la marginea jantei, dar el fiind mai ingust ce faci?
Numarul alantu, 45 sau 55 arata inaltimea cauciucului, acolo da, poti sa pui de orice inaltime, dar daca saptiu unde sta roata nu-i suficient, no sa mearga.
De aia diametru unei roti, trebuie sa ramana constant, maresti janta, micosrezi cauciucu, si invers.
Sau daca lasi janta si pui cauciuc mai putin inalt, micsorezi diametru rotii, nu-i problema, doar ca vei avea o roata mai mica ca diametru.
Daca vrei sa maresti diametrul rotii, o poti face, dar in anumite limite, roata trebuie sa se miste un anume unghi acolo unde sta.
De aia fabrica spune in manual toate marimile ce le poti folosi la acea masina.
Dar latimea, daca vrei sa modific, i atunci trebuie sa vii cu janta pentru latimea acelui cauciuc ce doresti tu sa pui.
De pus merg puse, dar nu treci itpul dacă nu ai și în carte acea mărime. Pentru 205 trebuie jante pe 16, mai degrabă le vei avea pe astea trecute în carte, 205/55/16.
Daca vreun politist va fi curios sa verifice cauciucurile ramai fara certificat si iei si amenda.