Nu e mare diferenta, daca o cumperi de la dealer se ocupa ei de acte pentru o suma modica, daca o cumperi de la privat trebuie sa ai "Brieful Mare", "Brieful Mic", inspectia tehnica (TÜV) valabila cel putin 6 luni, si codul electronic pentru asigurare (se obtine usor online). Mergi la "Zulassungstelle " cu toate astea (in unele orase mari se face programare in avans online, in unele doar intri si tragi un numar din masina si astepti sa il vezi pe ecran).
Acolo te duci la biro si incepi: "Guten Tag, umguuuh, umbaah, registrirung Auto... umbaaah..." si fulturi hartiile alea, o sa intelega aia ce vrei, ca nu esti primul roman care vine.
Trebuie sa ai si un document de identificare asupra ta (CI sau pasaport) si e bine sa ai si luarea in evidenta populatiei (Anmeldung) daca e vreun functionar mai constipat care nu te crede la adresa.
Dupa care te sui fericit la volan si nitel mai tarziu plangi cand iti vine asigurarea URIASA pentru incepatori cu SF 1\2 si impozitul si mai urias pentru cojile diesel vechi pe care si-le cumpara de obicei romanii. Daca mai locuiesti si intr-o "zona cu risc crescut", ai pus-o cu asigurarea.
Gandesti cumva prea departe in opinia mea, daca viitorul este peste cativa ani?
cum s-a dat un sfat bun aici, mai intai cumpara de aici masina si vezi pe parcurs ce iti rezerva viata, si cand ai sa mergi in Germania o sa poti sa o inmatriculezi acolo...sau iti vei putea lua chiar de acolo una
dar si sfatul ca masina sa fie an recent de fabricatie este foarte bun
Pe viitor, dupa ce te muti in Germania te interesezi acolo, fiindca legile se schimba tot timpul si nu stie nimeni azi care vor fi conditiile din Germania peste ani, cand te vei duce tu acolo.
Până una-alta, ia-ți o mașină aici (să te abișnuești cu volanul). Apropo, când poți da pentru permis?