Singurul motiv pentru care pedala de frână se apasă greu, este din cauza servofrânei, care probabil nu mai funcționaz normal, sau chiar deloc.
Apasă frâna cu motorul oprit și apoi cu motorul pornit. Dacă se apasă la fel de greu cu motorul pornit, ca și cu el oprit, înseamnă că servofrâna nu mai funcționează. Și completează lichidul de frână, nu vrei să rămâi fără frâne...crede-mă.
Nu are nimic de-a face cu lichidul de frână, ba din contră, dacă nu ai lichid de frână, sau ai aer pe instalație, pedala se apasă mai ușor, pentru că merge în gol.
Servofrâna poate avea o defecțiune care poate fi reparată (dar trebuie desfăcută și văzut ce), sau trebuie înlocuită.
Dar mai există și posibilitatea ca furtunul de vacuum, să fie fisurat, ceea ce ar fi bine, că nu costă mai nimic și este ușor de înlocuit.
Inseamna ca ar trebui sa gasesc scurgeri intr-unul dintre aceste locuri? si in bord imi arata ca am nivelul de lichid scazut, dar scurgeri nu am gasit...atunci o sa merg la un service. As incerca sa completez lichidul de frana sa vad daca isi revine, dar ma gandesc ca poate mai rau o sa stric ceva. Tu ce zici? Scuze pentru atata deranj Sau ai avut si tu aceasta problema?
Dacă îți lipsește lichid, sigur ai scurgeri pe undeva și cel mai sigur este să o duci în service, dar până atunci, completează lichidul pierdut, ca să nu rămâi fără pe drum.
Eu am avut scurgeri pe la garniturile de la cilindrii receptori pe spate, picura câte puțin, s-a prelins lichidul pe saboți și nu mai frâna deloc, că alunecau, apoi s-a spart garnitura și a țâșnit pur și simplu lichidul și am rămas complet fără frâne.
Da sigur pune lichid un 1cm peste nivelul mediu si vezi daca se mai apasa greu. Sper ca te-am ajutat. Funda?