Absolut normal ca, ambreiajul se calca in mod automat de catre tine, daca vrei sa pui frana, altfel, daca calci frana brusc, si se subtureaza poti opri motorul. Apasand ambreiajul ca sa pui frana, el va ramane in punctul 700 rotatii unde este la relantiu practic, tu mai poti face si frana de motor, din treapta a 3-a in a 2-a, dar numai daca nu ai pe cineva in fata, adica practic, incetineste din viteza, dar treptat, nu-i la fel ca frana de picior. Iar turatiile de exemplu la Audi a4 b8, am 8+1 trepte, hidramat, prima viteza in mod normal, schimba la 2600, a 2-a dupa 2600, a 3-a 2500-2700 depinde daca sunt in urcare sau drum normal, si motorul fiind TDI, am turbina trebuie dupa 2500 sa schimbe normal, daca a sarit de viteza 1. In viteza 1 la cele cu turbina se schimba pana in 2400, iar apoi 2500 in sus.
Salut.Din cate stiu ambreajul se apasa cand vrei sa schimbi viteza.Cand crei sa franezi pur si simplu apesi frana.sI La a doua intrebare pot sa iti spun ca trebuie sa simti masina cand trebuie turata cand nu. Opinia mea.
De obicei e bine sa franezi pe aceeasi viteza pana motorul ajunge subturat, iar daca situatia din trafic impune viteza si mai mica, sau chiar oprire se calca ambreajul.
In legatura cu turatiile la care se schimba viteza, totul depinde de motor. La unele masini este marcat pe turometru, cu verde, un interval de turatii in care randamentul motorului(din pct de vedere al consumului, al fortei si uzurii pieselor) tinde spre maxim. Intervalul este undeva intre 1600-2500 ture (in realitate e o diferenta mai mica de ture, zic asta pentru ca depinde foarte mult de motor). In acest interval este recomandata schimbarea vitezelor.
Poti merge si pe simt, dar asta se va forma oricum in timp, dupa ce acumulezi experienta.
Depinde ce vrei sa faci tu cu aceea franare.
Daca vrei sa reduci putin viteza e suficient sa apesi frana.
Daca vrei sa reduci viteza mai mult, apesi ambreajul, franezi, apoi intri in treapta de viteza necesara.
Daca vrei sa opresti brusc, apesi ambreajul si apoi franezi.
Cat despre turatii, conteaza mult daca e motor benzina/diesel, daca are sau nu turbina. Dar ca idee undeva la 2000 e "media".
De fapt prima data apesi frana apoi ambreiajul fiindca nu ai de ce sa apesi ambreiajul de fiecare data cand incetinesti... Si despre turatii de exemplu un motor diesel sa nu infunzi injectoarele trebuie sa ai 2500-2600 rpm se spune ca dupa ce schimbi viteza acul turometrului nu trebuie sa scada sub 1900 rpm...