Pt cateva zile pana la inspectie cauti in google maps service si vezi ala care are cele mai bune recenzii, daca are peste 4 stele sau 3 jumate si restul sub media mentionata te duci si inainte dai telefon pentru programare, trebuie sa inteleaga firma unde esti angajat ca ai o problema cu masina si sa ai liber cateva ore intr-o zi.
Treaba e simpla:
Frana de mana trebuie intretinuta, si mai ales folosita. Daca nu o folosesti, se blocheaza sabotii ori etrierii, sau chiar cablul in camasa. Daca ai sistem cu tambur, sabotii se mananca destul de repede, si probabil va trebui sa ii schimbi.
O revizie la franele pe spate poate retine masina o zi intreaga in service, si e posibil sa ceara mecanicii etriere noi, care nu sunt prea ieftine.
Daca abia acum "te-ai trezit", vei ramane fara masina o perioada, si asta e. Oricum esti pericol public, defectiunile la sistemul de franare sunt demne de puscarie.
Daca te opreste un filtru RAR si te roaga sa o lasi pornita si sa cobori, masina ta pleaca la plimbare. Sau te opreste politia in panta, sa te intrebe de alcool, tu o bagi in viteza si opresti motorul, ca sa cobori la ei. Daca mai ai si vreun motor de 1.0 cu segmentii in toba, iar se plimba masina fara tine.
Cauta pe Google service-urile autorizate si suna-le, sau pe Facebook cateva garaje mai clandestine, dar care iti pot rezolva problema rapid.
Ai surubul sub scrumieră sau cablurile de la roti nu mai tine cel mai sigur de la roti daca e pe discuri cu etrier e usor daca e pe tamburi e mai greu servis cel mai bine
Frâna e pe discuri cu etrier. Se întâmpla urmatorul fenomen: când trag frâna de mâna şi plec de pe loc ca sa o testez se aude un şuierat – scârţâit pe spate, maşina pleacă cu ceva vibraţii, după care nu mai opune rezistenţă deloc ca şi când frâna n-ar fi trasă.