Nu exista taxa de mediu in Romania. Din 2017 s-a renuntat la ea, pentru ca nu era legala.
Eu am Vectra C 1.9 CDTI, 16V 150cp. Am luat-o in 2019.
Pana acum am schimbat asa:
-discuri frana spate
-amortizoare spate
-capat de bara directie
-toate lichidele.
Discurile, placutele, amortizoarele si lichidele au fost undeva sub 1000 de lei.
Am mai fost cu ea in service pentru revizie clima, am dat 260 de lei pe inlocuire garnituri si completare freon + ulei si substanta de contrast.
In rest, fuge de 2 ani si ceva, fara figuri. Are la bord aproape 310. 000km, naiba stie daca sunt reali (sunt al doilea proprietar roman, masina fiind adusa in 2015 din Germania).
Taxele sunt banale, impozitul sub 200 de lei, rovinieta vreo 130 de lei, asigurarea era 600 de lei dar anul asta s-a scumpit si am platit 1000 de lei la Tiriac.
ITP-ul ma costa 130 de lei.
Consumul real e undeva intre 6 si 7 litri mixt, vreo 5 litri la mers extraurban cu clima pornita. Niciodata nu dezactivez AC-ul (ca nu-s scartar) si nici nu merg la consum, ca altfel imi luam Fiat 1.3
Merg cu ea cu placere, o calc cat se poate. Incarc de toate in ea, n-are nici pe naiba.
Teoretic Astra H 1.9 CDTI 150cp e mai ieftina la intretinere, pentru ca e mai simpla decat Vectra. Taxele platite pentru ele sunt aceleasi.
Impozitele sunt la fel pentru motoarele pe benzina, diesel, sau benzina+gaz. Se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica, nu de combustibil. Doar masinile hibrid si total electrice au reduceri sau chiar scutiri de la impozit.
Pentru recomandari obiective, ar trebui sa spui cate ceva despre asteptarile pe care le ai de la masina.
Variantele incep de la clasicul Logan 1. 4mpi sau 1.5 dci, care este o masina fiabila dar seaca.
Eu iti recomand una din astea:
1. Opel Astra H - ce motorizare prinzi, ca toate sunt bune
2. Renault Megane - 1.6 16V sau 1.5 dci
3. Ford Focus 1.6 TDCI, 1.8 TDCI sau 2.0 TDCI (diesel)
Da,dar zic că diesel-urile nu sunt mai scumpe la întreținere(taxa de mediu din cauza poluării)daca ai putea sa mi zici in medie cam cat ar costa o întreținere la o mașină, astra h de exemplu, care este și pe placul meu de asemenea(adică taxa de mediu, asigurare sau in ce mai constă celelalte taxe, te rog frumos)
Mulțumesc extrem de mult pentru informații, chiar au fost utile, acum m-am documentat mai bine despre taxa de mediu și chiar s-a anulat din 2017, mă speriasem deoarece am văzut undeva la 2.000 lei pe an pentru o mașină banala.Modelul Astra H chiar e pe placul meu, alte idei de mașini cu consum mic mai ai?
Astra H 1.3 cdti pentru consum mic
Sau Megane 1.5 dci
Corsa C 1.2 benzină
Corsa D 1.3 cdti
Fiat 1.3 jtd (Punto, Bravo, Stilo)
Ce părere ai de un astea h ctdi 1.9, este costisitoare? Din punctul meu de vedere arata foarte bine și nu este foart scumpă, crezi că aș putea găsi o mașină de genu' in care eventual sa nu bag bani de reparatii încă pe atât?
Nu e problematica, dar poate fi costisitoare.
Varianta de 150cp are DPF si galerie de admisie cu clapete swirl, care au nevoie de atentie speciala.
In rest nu are minusuri, injectoarele si turbina nu prea se strica, motorul e foarte reusit. Tabla e foarte buna, galvanizata.
Eu o recomand. Poti lua motorul 1.9 100 sau 120cp, care sunt fara acele clapete in admisie, iar majoritatea nu au nici DPF.
Dar se mai merita să-ți iei diesel? Deoarece am auzit niste prieteni că vor să le scoată din 2025
Scot pe ma-sa. Atat timp cat in 2021 si 2022 se vand masini diesel noi, nu au cum sa le interzica in 3 ani.
Se poate sa ne trezim cu impozite majorate, dar atat.
Salut,daca ai putea să-mi trimiți mesaj in privat cu un cont de-al tau de Facebook/WhatsApp/insta as dori sa te întreb mai multe chestii, iar aici, că să pun mereu întrebări deoarece intru foarte rar devine greut.Mesaje nu poți sa-ti dau pe aceasta platforma pentru că nu am nu știu ce rank, desigur doar dacă dorești.
Nu am timp mereu de asa ceva, sorry. Răspund doar pe aici.
Ok.O cunoștință mi-a recomandat să-mi iau o Skoda deoarece nu se strica atât de ușor, dar aspectul la ea nu prea e plăcut îmi place doar modelul Superb.
In schimb la Opel Astra h îmi place și exteriorul și interiorul, dar se strica mai ușor? Componentele sunt mai scumpe/mai ieftine decât cele de la Skoda? Consumul diferă foarte mult? Îmi poți recomandă niste motorizări bune?
Depinde de care Skoda. Unele modele sunt de tot rasul dar fiabile, altele merg bine dar se strica.
Opel nu a dat gres la fel de des precum grupul VAG.
Un tovarăș de-al lui taica-meu îmi spunea să-mi iau Skoda că are doar 1 brat(habar n-am ce înseamnă asta)că sunt mai rezistente, întreținerea mai ieftina.Dar aproape toate modelele sunt rezistente daca ai grija de ele.Care ar fi motorizarea cea mai buna pe o Astra h benzina?
Astra H e tot cu "un singur braț", Octavia 2 are brațe și pe spate.
Cea mai ok motorizare pe benzina ar fi 1.6 twinport, dar și 1.4 e bună. Toate sunt bune.
Ce părere ai de un astea h break benzina 1.8 sport? Consuma mult, se strica repede? https://m.olx.ro/d/oferta/opel-astra-h-break-benzina-IDeXwjX.html
Nu pot sa ma pronunt, nu am avut masina cu motorul ala.
Banuiesc ca se invarte pe la un consum de 8, pana la 12 litri la 100km.
De probleme nu am auzit.
Salut,până la urmă mi-am luat un Opel Astra h 1.6 benzina hatchback, dar am observat că în mers are niste "trepidații" nu știu cum să explic, turația fluctuează adică scade foarte puțin și revine(gen că și cum ai accelera și ai pune frana dar pentru câteva secunde și nu e ceva deranjant ). Este de la turație, am mers subtitrata cu ea?
O fi de la regulatorul de presiune?
Regulatorul de presiune sau clapeta de accelerație, așa pe ghicite.
Nu exista taxa de mediu in Romania. Din 2017 s-a renuntat la ea, pentru ca nu era legala.
Eu am Vectra C 1.9 CDTI, 16V 150cp. Am luat-o in 2019.
Pana acum am schimbat asa:
-discuri frana spate
-amortizoare spate
-capat de bara directie
-toate lichidele.
Discurile, placutele, amortizoarele si lichidele au fost undeva sub 1000 de lei.
Am mai fost cu ea in service pentru revizie clima, am dat 260 de lei pe inlocuire garnituri si completare freon + ulei si substanta de contrast.
In rest, fuge de 2 ani si ceva, fara figuri. Are la bord aproape 310. 000km, naiba stie daca sunt reali (sunt al doilea proprietar roman, masina fiind adusa in 2015 din Germania).
Taxele sunt banale, impozitul sub 200 de lei, rovinieta vreo 130 de lei, asigurarea era 600 de lei dar anul asta s-a scumpit si am platit 1000 de lei la Tiriac.
ITP-ul ma costa 130 de lei.
Consumul real e undeva intre 6 si 7 litri mixt, vreo 5 litri la mers extraurban cu clima pornita. Niciodata nu dezactivez AC-ul (ca nu-s scartar) si nici nu merg la consum, ca altfel imi luam Fiat 1.3
Merg cu ea cu placere, o calc cat se poate. Incarc de toate in ea, n-are nici pe naiba.
Teoretic Astra H 1.9 CDTI 150cp e mai ieftina la intretinere, pentru ca e mai simpla decat Vectra. Taxele platite pentru ele sunt aceleasi.
Lubeniță38900 întreabă: