Din cunostintele mele (ce am facut pe la scoala) nu se poate pentru ca gazul arde foarte repede in comparatie cu motorina. Este o foarte mare diferenta intre motorul diesel si cel pe benzina.GPL merge foarte bine pe o masina cu benzina pentru ca ard cam la fel (bine, putin mai repede gazul) dar in comparatie cu motorina ...ar fi jale. Cam asta stiu de la scoala (cam chiulangiu de fel).
Motorul diesel face aprinderea prin compresie. Gazul arde foarte rapid daca il compresezi intr-un motor diesel si va detona.In cazul asta va rupe totul inauntru de la pistoane la arborele cotit.
Gazul merge doar la motoarele cu aprindere prin scanteie.La motoarele diesel combustibilul se autoaprinde prin compresie.Deci la un motor diesel poti pune gpl daca ii adaptezi si bujiile pe chiuloasa (bujii de aprindere, nu bujii incandescente).
Dupa logica unora nu s-ar putea monta GPL nici pe benzinare, pentru ca vezi doamne gazul detoneaza. Fratilor, pe aceasta detonatie se bazeaza principiul de functionare al motoarelor in patru timpi, numite si motoare termice CU EXPLOZIE.
Mi se pare aberant sa explic de ce se poate pune instalatie GPL pe un motor diesel. Se poate pentru ca... se poate. Exista astfel de instalatii, doar ca spre deosebire de cele pe benzina, combustibilul nu va fi GPL-ul pur, ci un amestec GPL+motorina.
Motorina va arde mult mai bine combinata cu GPL, astfel ca nu se vor reduce doar costurile, ci si consumul la 100 de km (spre deosebire de benzinare, unde acesta creste usor), precum si emisiile poluante, in timp ce performantele motorului vor creste.
Dezavantajul major il constituie pretul destul de ridicat al acestor instalatii, insa cei care parcurg foarte multi km anual isi pot recupera mai usor investitia.
Da, se monteaza GPL pe diesel, se schimpa injectoarele o firma. La Craiova face asa ceva costa 1000 euro si merge dunga masina mai ales ca GOL este mai ieftin. Cauta pe net si o sa gasesti.
Instalatia GPL pentru diesel nu foloseste amestec motorina GPL, doar GPL. La pornire foloseste doar motorina, nu se vor monta bujii, doar se pun alte injectoare.
Răspandire instalatii GPL Diesel
Acest tip de instalatii, s-au montat deja in tari care folosesc aceste sisteme alternative de alimentare, cum ar fi:Canada, Australia, S. U. A., precum si in tari din Europa: Danemarca, Italia, Germania, etc.
Descriere sistem GPL Diesel
Sistemul utilizat de noi foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97. 5%, asemanatoare cu a benzinei.
Trebuie specificat faptul ca, instalatia gpl pentru diesel are o justificare importanta numai pentru masinile care circula mult in afara localitatilor. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.
Beneficii ale sistemului GPL pentru motoare Diesel
Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:
* economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
* cresterea puterii motorului pana la 30%;
* cresterea cuplului motor pana la 40%;
* uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
* cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
* reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete;
* reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
* reducerea zgomotului motorului.
* reducerea zgomotului motorului.
Elemente componente ale instalatiei GPL pentru motoare Diesel
Sistemul este format din:
* rezervor GPL
* electrovalva GPL, care deschide si inchide trecerea GPL, avand si un filtru pentru curatare
* reductor-vaporizator, care vaporizeaza gazul si reduce presiunea la valorile dorite
* rampa de injectoare de gpl
* E. C. U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul
* buton de comutare diesel - L. P. G.
* senzor M. A. P., care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G. P. L. necesare motorului
* senzor de pozitie al pedalei de acceleratie
Comutator Diesel G. P. L. Electrovalva G. P. L. Electrovalva G. P. L. E. C. U. Filtru G. P. L. Rampa Injectoare Rampa injectoare Reductor Vaporizator Senzor Pedala Acceleratie Senzor Stut
Montajul este aproape ca si cel de la motoarele alimentate cu benzina si dureaza, in functie de masina, in jur de 2-3 ore.
Pretul este 1000 euro (inclusa manopera si T. V. A.-ul), pentru motoarele in 4 cilindri.
Pentru alte lamuriri va asteptam cu placere la service-ul din Bariera Vilcii nr. 241, la telefon: 0769612083 sau pe pagina de contact, iar pentru programari: 0251468265.
maphiotul întreabă: