In primul rand otto functioneaza pe benzina, iar diesel pe mototrina.Sunt diferente la admisie si compresie, dar si la ardere si detenta. Otto are o bujie care produce o scanteie pentru ca benzina sa se aprinda, iar Diesel nu are bujie, pentru ca motorina se autoaprinde la o temperaturade aproximativ 700 grade Celsius.Procesul de evacuare a gazelor este la fel
1. Benzina: Motor pe ardere, lucreaza la turatii mari (de obicei curba de putere/cuplu isi atinge varful la turatii de 5000-6500 RPM, depinde de capacitatea cilindrica si tipul motorului - ie. I4, I5, I6, V5, V6, V8). De obicei consumul e putintel mai mare ca la diesel (sau mult mai mare) si are o durata de viata mult mai mica ca un diesel (la 200. 000 KM e motor "batran"). Randamentul e cu aprox. 10-20% mai mic ca la un motor diesel. De asemenea, un motor pe benzina se bazeaza mai mult pe putere (cai putere), decat pe cuplu (newton/metru).
2. Diesel: Motor pe compresie, lucreaza la turatii mici (curba de putere/cuplu cu varful pe la 2500-4000 RPM), consum redus de combustibil, randament superior motoarelor pe benzina (cu 10-20% mai mare), durata lunga de viata (un motor diesel de 200. 000 KM e considerat "tanar" - 500. 000+ KM "batran"). De obicei, se bazeaza mai mult pe cuplu.
De asemenea, motoarele diesel au capacitatea de a fi mult mai performante decat cele pe benzina, putand sa dezvolte de 2-4 ori mai mult cuplu decat cai putere, dar din cauza cuplului foarte mare, tot ce tine de transmisie ar ceda rapid fiindca n-ar rezista la cuplul enorm, iar marii producatori de automobile de astazi nu prea vor sa investeasca multi bani in cercetarea unui transmisii mai solide. De asemenea si sasiul masinii trebuie intarit, alfel si acesta ar avea de suferit.
Nu este adevarat.
Si cele pe motorina pot merge mai repede, doar ca nu ajung asa de repede la o viteza mai mare. Acceereaza mai incet fata de cele care folosesc benzina, dar in schimb au o putere de tragere mai mare.