Greu de explicat, mai usor ar fi sa-ti arat
Conduci in asa fel incat sa accelerezi cat mai putin, dar nu cu ochii pe turometru. Orice turatie pana la 2300rpm la mersul constant e buna, atat timp cat acceleratia e abia atinsa, iar daca o apesi mai mult, motorul raspunde imediat, urca turatia, nu balbaie.
Chestia cu frana e adevarata, dar e un reper fals; eu folosesc frana mult, schimb placutele mult mai repede decat ar trebui din cauza uzurii, si cu toate astea am consumuri mici, nu cred ca ar fi mare diferenta daca as renunta partial la frana.
Cu Dacia 1310 de 1.4 aveam consum de 5.7% in afara localitatii, cu masina plina si condus usor spre sportiv, fara sa ma gandesc la consum. Cam acelasi consum l-am avut si la Octavia 1.6 si Logan 1.4. Ceva in jur de 6% extraurban cu masina plina, cat mai aproape de 5% extraurban fara greutate, in jur de 7-8% mixt si 8-9-10 urban, cu motorul cald. Cam asa ar trebui sa consume o berlina pe benzina.
Trebuie sa stii sa folosesti toata puterea motorului, nu s-o ocolesti. Multi au impresia ca atunci cand incepe sa traga masina trebuie sa schimbe viteza, ca "atunci consuma". E total gresit, trebuie sa o tii acolo unde trage, ca atunci functioneaza eficient, transforma benzina in miscare. La mine la condus urban ies cu acelasi consum daca merg frumos, schimb in 3000, sau trag de masina si o tin la 80-100 cu a 3-a.
Benzina se iroseste cand ceri motorului sa faca efort la turatie mica, cu acceleratia calcata mult, benzina in cilindri intra multa, insa arderea nu e completa, ramane benzina nearsa care se duce pe esapament.
Cel mai economic stil de mers e mersul de taximetrist, fara a accelera cand schimbi benzile, plecand alene de la semafor si bagandu-te in intersectii cu demaraj normal (nu cu rotile scartaite). In Bucuresti toti taximetristii schimba treptele la 2000-2300 rpm si merg mai mult din inertie intre semafoare (ajung foarte repede in treapta a V-a si nu mai accelereaza, lasa masina sa curga ). Eu am obtinut consum de 9% pe MCV 1.6 16v in Bucuresti mergand in stil taximetrist, asta in conditiile in care toti se plang ca consuma 11-12 cu configuratia asta. Era iarna si aveam si caldura aprinsa... Mergand normal (adica asa cum spui tu) scot undeva la 10 si jumate. La mers sportiv ma duc intr-adevar spre 12. Dar eu nu retrogradez intotdeauna cu acceleratie si nici nu patinez ambreiajul in treapta a II-a (chestie care economiseste si carburant si prelungeste si viata placii de ambreiaj). In mers treapta a II-a mi se pare suficienta, treapta I e buna doar pentru denaraj atunci cand vrei sa mergi la consum.
Si condusul meu aduce putin a taximetrist. Cand ma opresc din demaraj si vreau s-o tin constant, de regula trec la o treapta superioara si o las sa mearga din inertie, sub 2000, dar daca am nevoie de cuplu, nu raman s-o balbai in acea treapta, dau inferioara si ma duc. Si la partea cu sportivul tot 'taximetreste' o inchei, ca ajung la viteza mare si o las chiar si pe liber. De la un demaraj de 100km/h in oras merg mult si bine, pana sub 60 nu mai ating acceleratia, stau doar cu piciorul pe frana.
Dar astea in orase cu trafic mai lejer si organizat, sunt constient ca in Bucuresti nu mi-ar iesi deloc condusul meu.
Chestia cu patinatul treptei a II-a la plecare aproape de pe loc nu prea am cum s-o evit, ca putine masini primesc treapta 1 daca nu sta pe loc.
Evita acceleratiile lungi intre viteze, mergi pe cat posibil cu o viteza constanta in treapta a V-a, iar in ce priveste condusul in oras, prea multe n-ai ce-i face consumului, daca tot la 100, 150 de metri dai de un semafor si o alta trecere de pietoni, trece o salvare si o masina ISU, mai trece vreun pieton grabit, printr-.un loc nemarcat ce-i faci dai peste el, trebuie sa pui frana!
Extraurban cred ca poti scoate 5.5- 5.8%, iar urban 9-10%.
eu daca vreau sa merg economic o tin in 2000-2200 ture si cu golful meu tot motor 1.4 scot un drum Bucuresti-bacau in 5.8%..merg cu 80-90 la ora, dar daca plec de la bacau la Bucuresti pot merge cu 90-110 si tot cam asa scot pentru ca mai tot drumul bacau-buc este in vale.
Asa e, cum a spus Alexsad9711, dar si in timpul mersului, acceleratia sa nu treaca de jumate, cu tat acceleratia e mai mica cu atat consuma mai putin, cu cat conduci mai agresiv cu atat consuma mai mult!
Daca conduci in spatele unui camion consumi mai putin vb serios a fost demonstrat pe discovery
Salut.Toata treaba e sa nu calci frana, calcand frana mereu opresti lucrul mecanic format si trebuie sa o ia de la capat, deci consumul o sa fie ridicat.Dar daca conduci o o viteza sa zicem 50-60 si nu o accelerezi prea des si nu calci frana mai mereu o sa obtii un consum destul de Ok (FUNDA?)
anonim_4396 întreabă: