Se monteaza la masinile cu motor supraalimentat (cu turbina), si elibereaza presiunea din admisie, in momentul in care motorul trece de la accelerare la frana de motor, sau relanti. Se instaleaza in special pe motoarele modificate, unde presiunea generata de turbina este mult mai mare (decat era initial), si trebuie controlata mai atent. Daca nu ar fi aceasta valva, motorul ar suporta socuri mai puternice la trecerea in frana de motor, soc care (dupa mintea mea) se duce direct la biele (bratele pistoanelor), cand de jos le impinge vibrochenul din intertia masinii, iar pe sus le impinge presiunea de pe admisie.
Putere in plus n-o sa-ti dea BOV-ul, in schimb poate sa-ti ia, daca e un kit ieftin, si sufla pe la toate imbinarile.
Partea frumoasa a BOV-ului este sunetul, majoritatea fasaie cand lasi acceleratia, la unele motoare plesneste. Depinde ce valva cumperi, si ce presiune se formeaza pe admisie.
Generalitati, la ce ajuta, unde se monteaza, cum se monteaza, PE CE se monteaza, de ce ..de ce NU. si chestii de genul!
Lucruri care ar trebui sa fie cunoscute de cei care nu se pricep inca la asa ceva!
Subiectul a mai fost vag discutat in threadurile mai vechi dar acum cred ca s-a acumulat mai multa experienta!
FUNDA?
Si daca de exemplu vreau sa montez un kit bov pe un motor stock ma poate trage in jos sau e chestie numai de sunet?
Trebuie sa aiba turbina, in primul rand.
In jos nu te trage, ca pe motor nu il deranjeaza cu nimic eliberarea presiunii, mai ales ca BOV deschide atunci cand nu mai ai nevoie de putere.
Insa pe multe motoare stock, mai ales diesel, BOV-ul nu prea "are glas", din cauza presiunii destul de mici. Dar depinde de motor.
Uite, eu de exemplu am un diesel batran, care lucreaza cu vreo 0. 7bar... Nu cred ca s-ar auzi deloc cand elibereaza presiunea aia, mai ales ca motorul e destul de galagios.