Anvelopele nu se poziționează fata/spate, cel mult stanga/dreapta, dupa cum sunt montate pe janta. Unele anvelope au marcaj pe lateral cu sensul de rotație, altele cu interior/exterior (inside/outside), caz in care trebuie montate respectand marcajul. Daca nu exista acest marcaj, profilul este simteric si anvelopa se poate monta in orice pozitie.
Intre fata si spate, singurul criteriu este gradul de uzură. Daca in trecut toata lumea recomanda anvelopele mai putin uzate pe fata, mai nou unii oameni mai cu carte au inceput sa explice ca nu este cea mai buna decizie. Indiferent de tractiune, tendința de a derapa este data de puntea spate, astfel ca e mai indicat sa avem anvelopele mai bune pe spate. In plus, cu o uzura mai rapida pe față, vom putea inlocui doar cate doua anvelope o data, reducand astfel și efortul financiar.
Nu sunt cauciucuri de fata si de spate poate doar daca masina vine cu rimuri diferite ca si latime, is masini care au asa roti, mai late pe rotile ce trag si mai inguste pe restul, acolo da, in rest cauciucul este cauciuc, pui unde ai nevoie, desi e bun sa schimbi toate, ori macar 2 din ele in acelasi timp, fata sau spate.
Dar nu cred ca poti tu instala cauciucuri la masina, nu ai tu scule sa faci asa ceva, plus sigur nu te pricepi, odata ce intrebi.
Singura chestie ce trebuie sa o respecti cand pui un cauciuc, sa il pui cu partea exterioara in exterior, asa cum scrie pe cauciuc, asa am vazut ca scrie.
Dar cum am spus stie el aia de la service, care instaleaza, deci nu-ti fa tu probleme.
Cele mai putin roase trebuie puse unde ai traciunea.
Daca o ai in fata, trebuie puse in fata.
Dar mai important e sa le pui corect dretapa stanga.
Cauciucurile au o sageata pe ele, ai grija ca sageata sa fie indreptata in spre fata masinii.
LSebastian întreabă: