La un diesel bun, la 300.000 reconditionezi turbina, si mergi mai departe. Abia dupa 600.000 apar probleme de genul batai in motor, cilindri ovalizati, segmenti consumati.
Pe la 400.000 poti avea probleme la chiulasa (etansare, tacheti, ax).
Softul sportiv trage de piesele astea:
-pistoane + vibrochen
-ambreaj + volanta
-turbina (cel mai sensibil punct la vag-tdi)
Daca masina e cu intretinerea la zi, si iti permiti la nevoie si sa ii pui alt motor, fa-o.
Daca e 2.0 pompe-duse, asigura-te ca pompa de ulei, volanta si injectoarele te tin.
Un diesel la 300.000 intretinut corespunzator este ca un barbat la 25 de ani, plin de viata si gata de orice. Toti fug de masini cu km multi fara sa stie ca aceste masini sunt foarte bune, si se mint singuri cumparand o masina cu km dati inapoi de la 600.000 la vezi tu doamne 150.000, ca daca vezi acolo 150.000 dormi mai bine la noapte.
Poti face soft linistit, consumul nu se schimba deoarece se optimizeaza foarte bine, iar surplusul de putere este fenomenal! Pana pe la 170cp nu afecteaza nimic.
Daca motorul e in parametrii, asta inseamnand ca ai valori bune pe injectoare, ca turbina este tot in stare buna, si respectiv, ca axul cu came e in stare buna, atunci da, merita sa-i faci resoftarea.
Acum desigur depinde si cat vrei sa pastrezi masina.
In cazul in care piesele de mai sus sunt pe duca, mai bine ai astepta sa pice si-i faci si un upgrade la respectivele, ii pui de AWX, AVF, astfel incat dupa o resoftare sa te duci spre 160-170cp decat 130 cp cat ai avea dupa o resoftare in momentul de fata.
Merita. Nu reduce din fiabilitate si este posibil sa scada si consumul. Eu zic sa il faci totusi la cineva care se pricepe, nu la coltul blocului