Cel mai probabil de la uleiul ramas pe suprafata interioara a cilindrilor, pe care segmentii inca reci nu reusesc sa il "razuiasca", fiind contractati pe piston si lasand o foarte mica fanta intre suprafata lor exterioara si suprafata interioara a cilindrului.
Pe masura ce se incalzesc, segmentii se dilata si incep sa isi faca treaba, stergand si pelicula de ulei la coborarea pistonului.
Cand cautati mecanici moca pe internet, incercati macar sa va activati logica si sa specificati modelul masinii.
Pentru ca intre Trabant si Tesla exista definitii total diferite a fumului alb-gri la pornire, si ambele sunt masini care pornesc dimineata.
Avand in vedere ca e doar la pornirea la rece si nu e un fum foarte gros, am zis ca nu e asa grav si mai cer o parere si pe forumuri inainte sa ajung la un service. Este un Volvo v40 1.6 diesel din 2013.
Eu așa știu că e:
Fum albastru - Consum exagerat de ulei.
Fum negru - Un amestec prea bogat de aer carburant.
Fum alb/gri - Dacă este gros și consistent, poate să fie din cauza turbinei. Mie la un audi A4 a început încet încet cu fum micuț alb, apoi când a cedat turbo a intrat in limitare direct și un fum alb pe evacuare de zici că era tren pe aburi. Dacă fumul nu este consistent, și dă puțin de tot doar dimineața, ăla ar putea să nu fie fum, ci abur de la condens. Acum tu știi. dacă mașina nu dă fum când mergi și nu ai pierderi de putere. Eu zic ca n-ai de ce să îți faci griji.