Ambreiajul are de fapt o cursa de vreo 1 cm, in punctul in care strange discul intre placa de presiune si volanta. Cu zona aia lucrezi, nu cu toata cursa pedalei. Cand conduci o masina noua, prima data ii gasesti centimetrul ala in care "pleaca", si ridici pedala mai repede pana in apropierea lui, abia acolo ridici cu grija, ajutand cu acceleratia.
Si nu te stresa ca "il strici", sunt costuri pe care si le asuma scoala de soferi. La masina aia e 500 de lei un kit ambreiaj, si vreo 300-400 de lei manopera. Un ambreiaj pentru masina pe benzina tine cam 100. 000km condus normal si probabil vreo 60. 000km in regim de scoala.
Eu schimb acum ambreiaj de 3000 de lei la masina mea, si nu plang. Nu s-a stricat de condus prost, ci de vechime/rulaj mare. Aia e, masinile cer piese mereu. Nu-ti bloca mintea in detaliul asta, concentreaza-te doar pe actiunea de a conduce. Uita-te cum si pe unde merge masina, lasa ambreiajul sa se strice linistit.
PS: 1.6 MPI de pe Logan 1 are cuplu destul de mare la plecari, e tot aia cu un diesel. Cutia de viteze de benzinar e mult mai prietenoasa dpdv al plecarilor, decat cea de diesel. Deci nu ai scuze.
Mi-e greu sa detaliez explicatia, deoarece cred ca ai auzit filozofia ambreiajului care zice: "lasa-l usor" si adevarul este fix acesta si nu este nimic mai complicat. Pornesti motorul, calci ambreiajul, pui masina in treapta, lasi frana de mana, accelerezi un pic(in cazul loganului pe benzina pe care exersezi tu cam la un sfert de cursa trebuie sa accelerezi) si, incet( cam 2 secunde si gradat) lasi ambreiajul pana cand simti ca masina demareaza( 5 km/h). Sper ca am explicat bine si pe intelesul tau, insa nu este foarte mult de explicat la ambreiaj. Spor la condus!
*calci ambreiajul(masina cel mai probabil e in treapta daca e stationata), pornesti motorul, calci ambreiajul, pui masina in treapta, lasi frana de mana, accelerezi un pic
Parerea mea, e ca daca vrei sa stapanesti ambreiajul, sa conduci cat mai des si cat mai mult pentru a te obisnui cu el, si sa o iei usor fara sa te grabesti pas cu pas.