Pai sunt multe aspecte de luat in calcul cand vorbim de o masina veche cum este generatia B6, nu cunosc coduri de motoare de B6 sa aiba probleme in sensul ca nu stiu, daca exista anumite serii care au avut probleme de fabricatie trebuie cautat pe forumuri de specialitate unde se vorbeste strict despre acele motorizari.
Eu o sa zic niste lucruri la modul general si vezi tu ce decizi.
Orice masina pe benzina este o alegere buna de ce? pentru ca comparativ cu dieselul sunt sanse ca km sa fie reali sau cel putin mult mai putini, niciun neamt sau strain fie ca vorbim de francez, olandez, spaniol etc nu isi cumpara o masina pe diesel ca sa faca doar 10k km pe an! Asta in conditiile in care am vazut numeroase masini diesel rulate si 90.000 de km pe an! Cu exagerarile de rigoare dupa 5 ani au kilometrajul unui TIR!
Faptul ca acel motor este de 1600 cm3 aspirat pe benzina, luam in calcul si faptul ca are sau nu are probleme de fabricatie (a se citi pe forumuri cum am zis), eu as face pe langa acestea un test de compresie in service autorizat, daca testul iese bine inseamna ca motorul este ok.
In schimb trebuie sa iei in calcul ca acest motor este lenes comparat cu acel 1.8 T benzina sau chiar si cu 1.9 TDI, daca nu esti fan viteza in schimb merita luat in calcul.
Aceeasi testare trebuie luata in calcul si pentru motorizarea turbo benzina si turbo diesel, luat un amic care se pricepe si testat masina si chiar si testata cap coada inainte de cumparare (pe banii tai) in service multimarca, dai un ban dar stii ce iei.
Nu in ultimul rand tine si de noroc.
Motorizarile pe diesel vad ca sunt comune cu motorizari pe care le-am intalnit pe VW golf, si nu prea am auzit ca ar avea probleme, daca este celebrul 1.9 tdi 101 CP, 130 etc
Daca vrei ceva cu un sunet mai placut si cu muschi iei 1.8 Turbo, iarasi e o motorizare pe care o avea si audi TT cam acelasi an de fabricatie daca imi aduc aminte bine.
De ce as lua benzina turbo si nu diesel turbo? pentru sunet si putere.
Ia in calcul toate variantele dar si faptul ca motorul turbo benzina consuma ceva mai mult decat 1.9 diesel
De asemeni sa te gandesti ca atat varianta diesel cat si cea 1.8T au mult mai multe piese sub capota, si sunt mai scumpe daca pica decat piesele care se regasesc sub capota lui 1.6 aspirat
Nu se poate sa iei o masina din 2001-2004 sau chiar 2009 si sa nu aibe nicio problema, e vorba de uzura in timp cumulata.
In fond piata masinilor sh este o loterie.
Eu sunt fan masini benzina poate de asta sunt usor subiectiv, dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant ci sa mergi si sa testezi in service cum am zis, luand alaturi de tine un mecanic sau un amic care mananca pe paine masinile si stie, de preferat un samsar ca astia stiu foarte bine generatiile de masini nemtesti.
De ce nu as alege eu un diesel in ziua de azi? pentru ca ai fi la fel de original precum cei care-si pun urechi de ren pe caroserie si nas de ren in botul masinii.
Turbo benzina e altceva...cu bune, cu rele.
Romanul a creat un mit in jurul masinilor nemtesti diesel, crezand ca sunt cele mai bune, nu este chiar asa.
Este vorba de buzunarul ceva mai mic al romanului in general decat al ceilalti cetateni au UE, de aceea cumpara diesel vechi; totusi pun si eu o intrebare cati romani isi cumpara diesel nou? A cei care au bani si buzunar mare cumpara masini noi pe benzina, hibride, electrice, iar cei stramtorati cumpara diesel sh! Cam asa sta treaba.
In final tine de buget si de gusturi, dar orice masina sh este o loterie, poate e buna poate e mai putin buna.
Ia-ți o mașină bună, nu un Melc.
Șoferii romănii sunt oricum nervoși, nu mai și de tine in bogata lor listă de injurături.
De exemplu un Lambo
romanul isi ia diesel si melci pentru ca atat are buzunarul
Cine are buzunarul gros isi ia masini turbo benzina, de preferat bi-turbo
De obicei grupul VAG nu are motoare bune pe benzina. Nu se aplica la toate, bineînțeles. Dar cam asta am auzit a fi o concluzie a mecanicilor.
1.9 TDI as alege fără sa stau pe gânduri.
Cosminel1192 întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: