Ambreiajul la treapta 1 are un prag debreiezi usor de tot pana pleaca masina de pe loc, vezi cursa la pedala (distanta intre podea si pozitia maxima lasata liber), la unele e pragul la jumate la altele la 80%
Cand schimbi viteza nu lua piciorul de pe ambreiaj si apoi calci acceleratia. Trebuie sa le faci pe amandoua in acelasi timp, iei usor piciorul de pe ambreiaj, cand ajungi pe la jumatea cursei, incepi sa calci usor acceleratia si nu o sa se mai bruscheze. Mai apeleaza la un prieten sau vreo ruda sa iti explice ca cel mai bine inveti cu cineva in masina
Fiind mașină pe benzină, ea nu se va pune în mișcare numai din ambreiaj. Secretul este să faci câteva antrenamente.
Apeși ambreiajul, bagi în treapta I de viteză cu motorul pornit și ridici ușor de el. Când simți că mașina începe să vibreze (acolo este punctul de cuplare) apeși accelerația concomitent cu eliberarea completă a ambreiajului.
Fiecare ambreiaj are propriul punct de cuplare dar dacă exersezi îți intră repede în reflex și vei putea conduce orice mașină fără să mai fii nevoit să faci exercițiul ăsta înainte.
Salut! Te înțeleg deplin dar nu trebuie să îți faci griji deoarece totul cu puțină practică se învață în timp. E vorba de un joc de picioare între ambreiaj și accelerație, apoi îți intră în reflex
Trebuie să ridici ușor de ambreiaj până când simți că mașina începe să se pună în mișcare (menții ambreiajul în poziția respectiva, în cazul în care ridici brusc apare smucitură aceea, bruscarea), în tot acest timp când simți că mașina și-a luat demaraj alternezi apăsând finuț pedala de accelerație. Asta e tot, du-te într-un loc retras și efectiv exersează. Baftă multă!
liviunm întreabă: