| anonim3434 a întrebat:

Sunt incepator in mersul pe bicicleta. Mi-am achizitionat o bicicleta acum o luna si deja am avut o problemă. S-a rupt lantul din prima luna. M-am dus la un service si l-am inlocuit si tipul de acolo mi-a explicat cum sa am grija sa nu se mai rupa lanţul (a zis ceva de pinioane, foi, in ce mod sa schimb vitezele, eram paralel nu stiu nimic despre chestiile acestealaughing. Daca poate cineva sa imi dea răspunul la următoarele întrebări (stiu ca par întrebări banale pentru unii, dar sunt incepator si chiar nu ma pricep):Ce sunt foile, pinionii? Cum trebuie sa schimb vitezele ca sa nu se mai rupa lanţul (va rog nu imi explicati cu, cuvintele "foi" si pinioane ca nu inteleg, am nevoie de explicatii ca la orice prost laughingCam la ce perioada de timp trebuie uns lanţul?, Cum imi întreţin bicicleta?

Răspuns Câştigător
| sorinake a răspuns:

Doua articole care iti vor raspunde la orice intrebare si care sunt esentiale pentru incepatori.
Si eu le-am citit cand m-am apucat de bicicleala.
Am facut cateva mii de km de atunci si inca nu am rupt lantul.
Bicicleta mea este un ROCKRIDER 5.3

Free Rider: Cum să utilizezi corect vitezele bicicletei tale https://www.freerider.ro/......24537.html

Biciclistul : CUM SE SCHIMBĂ VITEZELE: NOŢIUNI DE BAZĂ http://www.biciclistul.ro/......i-de-baza/

3 răspunsuri:
| serban57 a răspuns:

Foile si pinioanele sunt rotile acelea zimtate pe care se se învârte lantul. Foile sunt cele din fata(de la pedale) si pinioanele sunt cele din spate. Lantul il ungi când când bicicleta începe a scoate sunete ciudate. De intretinut nu este prea complicat, sa nu stea in ploaie ca rugineste. Si ca să nu rupi lantul schimbi vitezele asa:
La deal: Pinion Mare-Foaie Mare
La vale: Pinion Mic-Foaie Mica
Pe drum drept: Cum vrei tu;-).
Si cel mai important!:Schimbi vitezele treptat, in timp ce pedalezi. Nu schimbi vitezele când bicicleta sta pe loc pentru ca o sa se rupă lantul imediat ce începi sa pedalezi. Multa bafta!