| jagbetinte a întrebat:

Salut,
Sunt posesorul unui Volvo v50 1.6 Diesel. Problema este ca dupa viteza de 120/h sau 130/h imi apar in bord 2 erori, primul fiind anti-patinaj sistem defect, insotit de beculetul cu masina care patineaza si cea de-a doua eroare "randament motor redus". Ca apar erorile nu ma deranjeaza, problema este ca masina isi pierde brusc puterea, deci acceleratia e la maxim dar motorul nu mai trage deloc, abia se mentine la viteza respectiva, la deal trebuie sa cobor in treptele 2-3-4 in functie de deal. Daca opresc motorul si il repornesc erorile dispar (nu de fiecare data), si masina functioneaza normal, sau aproape normal. O alta problema este ca imi arata consumul foarte ridicat exagerat, in special cand plec de pe loc in treptele 1-2 se ridica consumul pereu peste 50%, astazi mi-a aratat la un moment dat si 99.9%. Careva care a avut si el aceeasi problema? Multumesc!

7 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Cine te pune sa mergi cu aceasta viteza? Poate ai limitator de viteza.

suntserios
| suntserios a răspuns:

O duci la un tester sa vezi de unde vin erorile si ai sa afli ce e de facut

| Roxin a răspuns:

Salutare!

Cum spuneam si altui utilizator de aici, problema provine din piesa care controleaza amestecul benzina-aer.
E cea mai comuna si clasica problema.
Chiar daca iti sunt sterse erorile, ele reapar. E inevitabil.
Eu aveam probleme grave in trafic.
Imi amintesc ca mergeam pe autostrada si brusc mi-a cedat, au aparut martorii si am fost nevoit sa raman pe avarii.

Mergi la service sa verifice eroarea si schimba piesa respectiva. Ei stiu despre ce e vorba.

O zi buna!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Roxin):

Cu toate ca stiu ceva mecanica, si ti-am citit raspunsul anterior, in care spuneai ca s-a stricat piesa asta miraculoasa de amestec aer/benzina la un DIESEL, aici mi-a sarit mai tare in ochi.
"Piesa" asta de reglaj al amestec, nu se poate numi decat carburator. Explica-mi si mie unde gasim o asemenea piesa, la o masina cu injectie CR, unde aerul e controlat de o clapeta, supape si eventual debitmetru, iar benzina merge separat, in cantitati exacte, prin conducte, si e injectata direct in cilindru, unde aerul a ajuns deja?
Scuza-ma, imi da cu virgula... Ce ai schimbat tu, totusi?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

P.S.: Si masina de aici e 'pa motorina'. Diesel cu carburator, sau "piesa care stabileste amestecul aer/MOTORINA", nu erau nici in '80. Nu sunt tocmai batran, dar am vazut doar diesel cu injectie multipunct, pana acum.

| blAster85 a răspuns:

Poate fi si gestiunea turboului, e turbo nu? este o electrovalva care gestioneaza turboul, poate fi si debitmetrul, sau amestecul combustibil/aer.ideal ar fi sa o pui pe tester si iti vor spune exact ce are.

| Maria_Boz_1983 a răspuns:

Buna ziua, stiu ca e veche postarea, dar cum ati rezolvat problema? Masina mea tot ceva de genu' are numai ca imi apare abs in bord, cad toate acele, incetineste pana se opreste?