Nu e deloc in regula, astea sunt greseli de incepator.
La schimbarea vitezei suna foarte aiurea daca nu eliberezi acceleratia, iar la debreere (cand ridici ambreajul) trebuie s-o faci cat mai finut, sa nu bruschezi pentru ca bruscarile afecteaza toata transmisia, ajung pana in motor si pot chiar sa rupa/sara o distributie uzata + ca stomacul pasagerilor nu e deloc fericit.
In plus, daca dupa ce schimbi accelerezi prea mult, ca sa nu bruschezi, uneori e nevoie sa tii mai mult piciorul pe ambreaj, iar asta inseamna o patinare suplimentara a acestuia, care nu e deloc benefica. La schimbarea vitezei accelerezi pana ajungi la turatia cu care se invarte transmisia, dar asta nu o faci cu ochii pe turometru, o faci din instinct, dupa ce capeti experienta. La inceput, ar fi mai bine sa lase acceleratia si sa elibereze ambreajul la relanti, finut, ca mai apoi sa accelereze.
Daca masina pe care o conducea prietenul tau era Logan 1.5 DCI, sa stii ca ala e mai greu de condus pana te inveti cu el, smuciturile la schimbarea vitezei si acceleratia in gol "din oficiu", ii ia mai mult pana ajunge la relanti chiar daca eliberezi acceleratia, iar smuciturile sunt din cauza motorului, are o injectie foarte complicata, care nu primeste schimbarile de turatie prea prompt.
Nu este in regula. Manevra aceasta afecteaza nu doar discul de ambreiaj, ci intreg sistemul de transmisie (ambreiaj, cutie de viteze, planetare, chiar si anvelopele) si forteaza si motorul. Aceste "zvacuri" au ca si consecinta uzura prematura si accentuata a motorului si transmisiei, iar la o smucitura mai puternica exista chiar riscul de a rupe pe loc o componenta - segment, piston, biela, arbore cotit, planetara...
Sigur are masina cu cutie automata, vezi daca are 2 pedale, daca are 3 inseamna ca e pe manual si risca sa isi faca varza discu
___7WiA întreabă: