| Lawerence a întrebat:

Salut TPU!
Am achizitionat o masina de la un parc auto. Totul bine si frumos. In schimb, am fost sunat de domnul ce detine parcul auto si mi-a spus ca a uitat sa treaca data pe factura pe care a emiso in momentul achizitionarii vehiculului. Am fost rugat de dansul sa ii trec data pe factura sa fac o copie pentru mine si sa ii trimit lui prin curier acea factura pentru ca ii trebuie la contabila.
E normal? Este ceva in neregula? Cum ar trebui sa procedez?

9 răspunsuri:
| Wr3nch a răspuns:

Nu e normal. El a vandut masina, el trebuia sa se asigure ca sunt toate datele in document. Spune-i sa iti faca alta factura cu data corecta.

| shidance a răspuns:

Omul ti-a vandut o tigaie, el a "uitat" sa taie si chitanta din ce vad, mergi inapoi la el cu tot cu masina parerea mea

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Normal trebuia sa aiba un tipizat original si pentru contabilitate.
Nu prea e normal sa nu iti ramana tie un exemplar original de factura. Poate vrea sa o bage in contabilitate si sa o anuleze, ca sa se sustraga de la plata taxelor.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

E dubios. Sa ti faca alta factura

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Nu da factura pana nu primesti alta si pe cea veche sa scrie anulata si sa semneze + stampila. In noua factura trebuie sa specifice ca au anulat factura cu numarul... din... Citeste si aici: https://bit.ly/31b12Cq

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

@NoTurbinaNoGood Gresit! Clientului i se da un exemplar, exemplarul unu. Exemplarul 2 se baga in contabilitate si (doar la facturiere fizice) un exemplar ramane la cotor. Pentru anularea facturii se face un exemplar storno si apoi se emite altul sau pe exemplarul nou se specifa factura anulata.
Rog sa-i spuneti careva individului sa nu mai dea raspunsuri ce nu le cunoaste! Pe mine m-a blocat ca l-am mai corectat o data.

| Mariaavrmaiancu a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Salontanul zice ca sa te uiti la raspunsul lui. Si eu zic ca are dreptate!
Daca factura a fost transmisă clientului, ai doua variante:
emiti o factura noua, in care mentionezi informațiile din factura inițială ( numărul și data facturii corectate, valorile cu semnul minus) si apoi informațiile și valorile corecte;
emiti doua facturi: o factura cu informațiile și valorile corecte și o alta care corecteaza factura gresita, cu valorile cu semnul minus, în care se înscriu numărul și data facturii corectate.

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mariaavrmaiancu):

Eu ziceam ca trebuie sa ramana clientul cu o factura, nu altceva. Am mai presupus ca ar putea sa faca o smecherie vanzatorul, sa anuleze complet factura.
Eu nu am vorbit de corectare, ci am presupus ce vrea sa faca vanzatorul. A pomenit de copie xerox, nu de o factura corecta in original.
Daca voi aveti alta varianta care se potriveste cu situatia din intrebare, puteti sa le explicati linistiti, fara sa "strigati" dupa mine.