Umple-o de vaselina, sau valvolina.
Exista ceara auto, insa nu face treaba la fel de buna ca si "unsoarea". Vectra mea a fost facuta in Germania, s-a lucrat impecabil (sudura MIG, grunduri, teroson, ceara la final), asta undeva prin 2006-2007. In 2015 am luat-o eu, aparent era ok, cand am inceput sa o curat, era un putregai pe roti. I-am facut tinichigeria din nou, tot cu MIG.
Acum, in anotimpul rece, spal-o cat mai des la spalatorie, si da-i la final un tratament cu ceara. Daca ai spalatorii automate in zona, alea sunt perfecte, ca le spala cu jet si pe dedesubt, si le dau cu ceara la final.
Daca bagi vaselina sau valvolina in cavitati si la imbinari, o sa tina macar 5 ani.
Inainte de fiecare iarna, trebuie sa te bagi pe sub ea, sa dai iar cu pensula cu vaselina pe la imbinari, pe unde s-a spalat/uscat.
In caz ca nu are carenaje sub aripile din spate, cumpara-i, si monteaza-i. Vectra mea e pe aceeasi platforma cu Cielo, si nu avea carenaje, i-am montat zilele trecute. A costat 48 de lei bucata, se monteaza ambele in maxim o ora, cu suruburi autoforante. Conteaza foarte mult, nu mai ai treaba cu oalele dupa ce le pui.
Bun,si dupa 5 ani o bag iar la tinichigerie? Ideea era sa nu mai fie nevoie de sudura, eventual doar curățat și retusat
Și pe unde a mai avut rugina? Nu înțeleg cum de apare daca tabla este tratata coresounzator
Prima data m-am ocupat de praguri, cand le-am demontat am gasit contrapragurile efectiv rupte. Am pierdut geometria masinii din cauza asta, am fost nevoit sa o trag la loc. In aceeasi lucrare am refacut si capetele din fata ale lonjeroanelor din spate, mai exact colturile ce vin de sub capetele pragurilor, au suporturile puntii pe ele, si arcurile spate. Mai am de facut podul pedalier si contraaripile fata, pe la vara.
E tabla subtire la ele, cand e atacata intr-un punct, se extinde urgent.
Daca faci retusuri la 1-2 ani, si nu circuli foarte mult, nu mai faci tinichigeria la scara mare.
A mea a ajuns in stadiul asta din cauza ca are undeva spre 600. 000km, eu fiind al 3-lea beneficiar. De noua a apartinut unei firme, in Germania, de la ei au cumparat-o niste samsari ruginita, au facut-o si a ajuns in Romania ca noua. Fostul proprietar roman, habar nu avea ca fusese facuta tinichigeria o data.
Scuze c aoun intrebari, dar fara sa rugineasca deloc cat at tine?
Deci dupa in an sau doi invetibail da rugina in ea din nou? Chiar nu pot sa fac nimic incat s anul mai rugineasca deloc?
Ca sa nu rugineasca deloc, trebuie sa faci o lucrare la nivel de emisiune Discovery. Adica baie de acid, suduri electrice 'reci', retusuri mai mult cu aliaj cositor, grunduire in camp electrostatic. Asa obtii o masina noua, care nu rugineste vreo 10 ani, utilizata. Daca o tii in garaj uscat, nu rugineste niciodata.
Pai si atunci la c emai exista ceara, daca nu e eficienta?
Prelungeste viata caroseriei, dar nu o face imbatabila.
Ai pretentii copilaresti, mai ales pentru o masina cu tabla proasta.
alyx întreabă:
claudiamaria întreabă: