Al 2-lea Cielo copt?
Daca ai trecut prin toate astea cu celalalt, stii cam cum sta treaba.
Eu iti reamintesc preturile mele de particular (desi sunt foarte departe, doar ca informatie).
Cam 1500, chiar si 2000 partea de tinichigerie, in care includ materialele de tratare si izolare, tabla dreapta pentru zonele de dedesubt. Daca e nevoie de aripi spate, sau alte repere mai scumpe (usi, capota, aripi fata), mai ai de scos ceva bani, nu le pot incadra in aia 2000 de lei.
Eu folosesc sudura MIG si MMA, deci nu prea ard tabla. Unde sudez puncte cu tablele suprapuse, nu trag niciodata chit peste sudura, intai umplu zona suprapusa ramasa, cu cositor unde urmeaza sa fie finisat si vopsit, mastic pensulabil in zonele mai ascunse.
La vopsitorie probabil as lasa la 1000 de lei, daca s-ar face lucrarile de tinichigerie la mine. Astia 1000 de lei cuprind tot (manopera, chit, spritzchit, vopsea, lac). Daca nu s-ar face tinichigeria la mine, ridic pretul la 1500 de lei, pentru ca intra si demontatul, si riscul de a gasi niste gaurele peste care nu pot vopsi.
Astea sunt preturile raportate la valoarea masinii, ma adaptez in functie de tipul lucrarii.
Pentru un Logan din 2006, de la scoala de soferi, vopsit foarte prost, am luat 950 de lei, ca sa-l vopsesc din nou, bine. A fost atat de ieftin pentru ca n-avea deloc rugina, a fost putin de chituit, chederele erau deja gazate de 'meseriasii' dinainte, iar culoarea era alb nemetalizat, ieftina.
Cand ai de schimbat lonjeroane, daca vrei sa faci treaba cum trebuie, te duci la un service dotat cu stand de indreptat/reparat caroserii, unde lucreaza si CAROSIERI, nu simpli tinichigii, ca mine.
Un tinichigiu iti pune lonjeroanele dupa niste masuratori simple, un carosier cu stand special ti-o face ca in fabrica.
Investitia sigur nu merita, Cielo valoreaza 750e daca a fost pe persoana fizica, are sub 200. 000km, GPL omologat si arata bine (fara gauri).
Primul lucru: In legatura cu lonjeroanele, nu le schimbi tu-cauta un atelier specializat-pentru ca ai toate sansele sa strici geometria directiei. Du-te cu ea sa o puna pa cal la tinichegerie sa vezi ce se poate face. Mai departe, daca iti place, merita, dar nu te apuca fara sa ai tot ce-ti trebuie. Cauta la dezmembari elemente de caroserie aripi spate, aripi fata, usi...chedere noi. piese motor. Vezi cat costa la final si daca intr-adevar merita te apuci de treaba.
Cielo nu este o masina in care merita sa investesti.
Poti sa bagi in ea 1000€ si sa valoreze dupa 500€.
O sa ai in fiecare zi cate o problema.Masina are 20 de ani.
Daca schimb tot ce poate sa se strice nu o sa a problem.
Ca sa schimbi tot trebuie sa schimbi masina.
Atunci ai sanse mai multe ca un harb de 20 de ani sa faca 100km fara sa te lase in drum.
Ca sa schimbi totul te va costa mai mult decat sa-ti cumperi o masina noua de 20.000€
Ma refer la consumabile,frane, ambreiaj, alte nebunii, contacte electrice, etc.Masina merge, a facut tata in vara cu ea, Bucuresti-oradea.
Sincer nu prea cred sa ti se merite sa bagi cateva mii de euro in reparat cand cu 2-3000 iti poti lua un golf 4 sau un ford focus. In momentul in care are atatea probleme doar cu tinichigeria... fara suparare lasa atasamentul la o parte nu ti merita sa o mai repari. Chiar daca repari un loc peste 2-3 luni va aparea rugina in alt loc si tot asa
Daca e tratata corespunzator nu va reaparea in veci, crede ma!
123coco întreabă: