Da, e normal. Jantele cu ET mic maresc ecartamentul, drept urmare schimba putin geometria directiei.
Eu foloseam pana de curand doua seturi de jante, unul cu ET49, celalalt ET35. Cele cu ET49 mergeau ca naiba, topaia masina, nu avea stabilitate. Cele cu et35 asezau si suspensia diferit, iar masina mergea perfect. Anvelopele aveau aceeasi dimensiune pe ambele seturi.
Cele cu ET49 s-au uzat foarte repede, de parca ar fi fost gresite unghiurile directiei si suspensiei spate. Cele ET35 s-au uzat perfect uniform, fara sa umblu la masina.
ET mic iti da stabilitate dar poate uza rulmentii si articulatiile mai repede, ET mare baga roata mai in interior, poate e mai sanatos pentru masina, dar personal nu am avut experienta buna cu ele. Masina mea a venit de fabrica cu jantele et35, de aia a facut praf anvelopele cand s-au folosit jante et49; are suspensie multilink pe spate, schimband ET-ul se modifica unghiul de cadere.
Un ET mai mare inseamna ca janta vine mai spre interior nu mai spre exterior.
Pentru ca ET-ul e calculat fata de linia mediana a jantei. ET mare inseamna ca prinderea pe butuc e spre exteriorul jantei, deci ea se va deplasa spre interior cand o prinzi.
Ca sa-ti raspund la intrebare, da, ET-ul influenteaza cu siguranta directia, janta calca diferit pe sol, desi nu mi se pare o diferenta chiar dramatica de la 40 la 46. Jantele vechi si cele noi au acelasi J?
Jantele vechi sunt 6.5j et46 r17 si cele noi sunt 7j et40 r17 si cele noi practic acum vin cam la linie cu aripa masini dar la drum se simt foarte ciudat la directie
Cred ca influenta mai mare este data de latimea jantei. Jantele tale sunt mai late acum. Sau mai degraba latimea mai mare si et-ul modificat au un efect combinat si de asta se simte aiurea. Tin minte acum cativa ani cand am trecut de la 195 65 r15 la 225 45 r17. Pe jantele de 17 imi fugea masina la fiecare mica denivelare din drum (mai ales ca avea si bucsele uzate), mi se pare ca vira singura si in toate directiile, desi pe cele de 15 se simtea normal.
Https://tiresize.com/wheel-offset-calculator/
Uite aici. Daca introduci caracteristicile jantei iti zice ca pe ET 46 esti cu 0.24 inchi mai aproape:
The inner sidewall to the suspension and frame is: 0.24" Closer
The outer sidewall is: 0.24" Closer In