| xKracksX a întrebat:

Am luat permisul de conducere recent si nu pot sa ma hotarasc intre un golf 4 de 1.6 benzina si un golf 4 1.9 diesel. Din cate am inteles golful pe benzina are un consum mult mai mare decat cel pe diesel si am mai auzit ca motorina ar putea sa imi inghete iarna si sa nu imi mai porneasca masina...este adevarat? Deci pana la urma diesel sau benzina? happy aaa..inca ceva. happy cand imi cumpar masina dupa ce trebuie sa ma uit?

7 răspunsuri:
| OldSoul a răspuns:

Deci, motorul pe diesel o sa consume mai putin, in schimb intretinerea e ceva mai mare, dar tot iesi mai bine daca faci cam 10. 000km pe an fata de cel pe benzina.
Cat despre "inghetatul" motorinii, nu e adevarat, in motorina sunt bagati aditivi incat sa impiedice aceasta problema, si e recomandat sa ai rezervorul cat mai plin pe timp de iarna pentru a nu se face condens.
In rest, la ce sa te uiti, nu are rost sa-ti spun, chiar daca te uiti nu ai de unde sa stii ce trebuie sa vezi, mai bine cauta un mecanic dispus sa mearga cu tine sa te ajute in verificarea unei masini.

| xerxes1 a răspuns:

Benzina fara sa mai stai pe ganduri.
Daca faci km mai multi ii poti pune o instalatie de gpl.
La WRC sau Formula 1 de ce oare nu sunt si masini diesel daca sunt asa de bune?

| kiri11 a răspuns:

Daca vine vorba de calitatea combustibilului, iti pot recomanda un aditiv foarte bun, care te poate ajuta. Se numeste Pro Engine Ultra si poti citi mai multe info despre acesta si pe internet.

| qest11 a răspuns:

Un golf 4 1.6 sau 1.9 nu il vei gasi sub 400. 000km reali, cu toate ca majoritatea au 160-200 mii de km, dati inapoi de fiecare proprietar. Fara un test de compresie, nici nu te-as sfatui sa cumperi o masina. Sa te uiti sub masina sa nu ai lonjeroanele strambe, si alte gauri prin caroserie. Ei le mai pot masca cu chit, plasa de fibra de sticla si antifon. Oricum se cunoaste, ca nu au stat sa le finiseze prea bine, si se vede ca ori e bombat, ori e ingropat. Motoarele 1.6 consuma cam mult pentru capacitatea lor. Cele 1.9 au taxe mai mari, au fost motoare reusite, dar sunt prea obosite si alergate. Motorina nu mai ingheata ca la aro. Partea buna e ca sunt piese peste tot la ele, si la fel ca si loganul, golful este inlocuitorul daciei 1310. Partea mai putin fericita este ca au acum in jur de 15 ani, si incep sa cada toate pe ele, deci vei fi intr-o permanenta legatura cu centrele de dezmembrari si magazinele de piese. La varianta diesel vei avea putere la turatii mici, iar la benzina aceeasi putere va fi la o turatie mai mare. Reviziile sunt cam la fel daca schimbi tu uleiul si filtrele, ceea ce incurajez. Uleiul uzat nu trebuie aruncat, ci pastrat ori predat la centre de colectare. Ai pe net diverse tutoriale cum sa iti intretii singur masina. Iti ei un cazan de 15 ani, deci nu ai si bani de dat in service pe revizii. De banii aia pui benzina/motorina si iti ei si scule. Foarte important e sa te uiti ca seria caroseriei sa corespunda cu cea din acte, vanzatorul sa fie proprietar in acte, te uti la linia masinii sa nu fi fost rasturanata, urme de accident sub capota, test compresie, rugina dedesubt, sa intre usor in toate vitezele, cand pui frana sa nu simti batai in pedala, masina sa nu traga intr-o parte la franare, si mers normal, la viteza de 110-120km/h sa nu tremure volanul, cauciucurile sa fie doua si doua, sau toate la fel, nu stanga fata un model si dreapta fata alt model, parbrizul si geamurile sa nu fie crapate, geamurile sa se ridice si sa coboare, sa nu patineze ambreiajul - daca turatia urca si viteza ramane aceeasi, incerci sa pleci cu frana de mana trasa, iti dai tu seama daca patineaza, motorul sa nu aiba batai, presiunea la ulei cu motorul cald sa fie buna, garnitura de chiulasa arsa = nu da caldura inauntru, uita-te la temperatura apei sa nu fie mare, fum alb esapament, bulbuci in vasul cu antigel, spuma multa pe capacul de la ulei, sa nu scoata fum albastru (motor uzat) si negru (amestec aer carburant dereglat)...dar ai sa faci oricum testul de compresie, sa nu dea in nas la accelerari bruste, scoate joja de ulei si vezi sa nu fie pamant cu ulei, ca doar o vinde, daca e uleiul murdar tare (el poate fi negru dar curat), nici nu mai are rost sa te uiti la restul. Nu ti le-am spus toate intr-o ordine, si inca ar mai fi dar nu-mi vin acum in minte. Ti le pui toate pe hartie si fara rusine, o scoti chiar in fata vanzatorului, ca sa nu uiti sa verifici ceva. Diesel sau benzina, eu prefer cele pe benzina, motorina e mai pretentioasa, bateria o schimbi mai des, se incalzeste motorul mai greu deci nu e buna pentru drumuri scurte. Motorul rece se uzeaza repede si consuma mult. Motorina e buna pentru urcat dealuri. O panta mare cu un diesel il urci la pas, la benzina daca vrei sa bagi a doua trebuie s-o turezi mai tare. In final doua masini de aceeasi capacitate si aceeasi CP diesel si benzina vor avea aceesi putere la turatii diferite. Tractorul are vreo 5000cmc, 65 cp si trage 20 de tone, dar are cuplu la turatii foarte mici, de relanti. Un motor pe benzina de 5000, probabil ar avea mult mai mult de 65cp, dar se va tura prea tare si se va ingopa in pamant si nu va da randament la un tractor. Multa bafta.

| Mircea049202 a răspuns:

Din propria experiența, îți sfătuiesc un 1.9 Diesel. Consum mai mic, demaraj mai bun. Motorina nu o sa îți înghețe iarna, 75-80% din mașinile din Romania sunt Diesel și nu sunt probleme. Cand vrei sa cumperi mașina ia pe cineva care cunoaște cat de cat mașinile, și du'te cu ea intr'un service(ales de tine) și îți vor spune băieții ce și cum. Important e sa nu fie km dați înapoi și sa nu fi avut "10" proprietari, și fara anomalii in bord( airbag'uri, centuri, motor etc ). Noroc!

| Gabriela_Urucu_1984 a răspuns:

Eu as opta pentru benzina! Iarna se incalzeste mult mai repede, plus motor mai silenţios, vibraţii la interior mai puţine, greutate mai mică, întreţinere mai ieftină în timp, preţ de achiziţie mai mic!

| AndreiMadda a răspuns:

Din comentariile de mai sus, am inteles un singur lucru. Si anume, ca romanul nu se gandeste la calitate sau la putere/cuplu. Daca are consum cu 0, 5% mai mic, o cumpar. Pe bune, chiar nu e ok. +Tipul care a intrebat, facea comparatie intre 1.6 benzina (AZD daca nu ma insel) si 1.9 TDI. Tot ce urmeaza sa spun mai jos, nu are nici o legatura cu faptul ca sunt posesorul unui golf 4 (1.9 AXR). Deci, in legatura cu fiabilitatea. Nu spun ca AZD-ul nu e fiabil, chiar am inteles ca este printre cele mai fiabile benzinare de pe golf. Dar, din punctul meu de vedere. Nu se compara cu AXR-ul, care pe langa faptul ca te tine linistit vreo 400.000 km, turbo nu pica atat de des cum isi imagineaza unii. De cand are tata masina (din 2006 si masina este din 2004), nu au fost schimbate decat consumabilele. Nu ma intelegeti gresit, prin "piese minore" nu am vrut sa spun ca nu sunt importante, dar totusi. Nesimnificative in comparatie cu turbina.
Si cine mai spune ca 1.9 AXR-ul are consum mare. Felicitari, din punctul vostru de vedere, il are mai mare si decat un R32 (3.2 V6). Ha ha
Oricum, nu am vrut sa intelegeti din acest comentariu ca ridic in slavi aceasta varianta de motorizare. Pur si simplu am incercat sa le deschid ochii incuiatiilor care viseaza numai benzinare, ca mai exista si diesel-uri reusite. Si daca ma intrebati cumva ce parere am despre benzinarele de pe golf. Am o parere super buna, mai ales despre 1.8T sau 3.2 V6. Superbe masini. Ma repet, sa nu intelegeti gresit acest comentariu. Scopul acestui comentariu a fost sa le deschida ochii pasionatilor de benzinare, ca nu sunt atat de superioare. Masina are 250. 000km reali, in ultimul an merg cu masina in medie 6. 000km pe luna, Pitesti-Roma (4000km+2000km prin Ro si Italia). Motorina nu îngheață. Daca vrei benzinar iti recomand 1.8T, la motoareale astea pe benzina nu prea sunt probleme... se mai arde o bobina, mai trebuie curatata clapeta de acceleratie, se cam duce sonda lambda, in rest nu prea este ce sa se strice. Cand o cumperi iti recomand sa te uiti la caroserie atent sa vezi daca a fost vopsita, sa verifici VIN-ul (seria de sasiu) de pe caroserie este acelasi cu cel din acte, sa verifici VIN-ul pe net, sa verifici kilometri, sa vezi daca scutul de sub masina este in stare buna, controleaza uzura tapiteriei/volanului/schimbatorul poti vedea si de la astea daca are km reali, examineaza furtunurile si curelele, sa te uiti daca sunt urme de scurgeri sub masina, daca teava de esapament are depuneri consistente, fa un rest drive cu ea, intr-o zona sigura ia mainile de pe volan si daca trage in dreapta inseamna ca a avut accident, verifica vasul de expansiune si in final urca masina pe un elevator. Iti recomand sa iei un mecanic bun cu tine. Bafta.