| BlackEdition a întrebat:


Am nevoie de ajutor, sunt in Germania ai as vrea sa-mi cumpar o masina pana in maxim 4000€ dar nu atiu ce sa aleg, Passat breck, passat limuzina, ford mondeo brec si limuzina, anul minim de fabricatie 2007, m-ar intersa, consumul, inmatricularea, rezistenta, as vrea cateva argumente de ce aia ai nu cealalta.
Multumesc frumos!
Funda!

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu mai sunt la curent cu preturile din Germania, si oricum difera de la internet (anunturile samsarilor), la preturile proprietarilor, sau eventual pretul final din autohaus, insa 4000 pentru limuzine dupa 2007 mi se pare putin, mai ales daca ne gandim la diesel.
Eu unul nu iti recomand Passat dupa 2007, nu sunt deloc reusite, si aici as avea multe argumente, dar ma rezum la: frana de mana problematica, motorizari 1.9 cam slabe la putere, 2.0 TDI foarte slabe calitativ (pica injectoare, turbine, si mananca ulei intr-o veselie). Alt mare minus, tinuta de drum de berlina low cost, inferioara si unei Bora din 2001, care la randul ei e inferioara unei Astra din 1992. Un Passat b5.5 ar fi mult mai reusit, nu are nimic mai putin bun, fata de b6, in schimb are fiabilitate si tinuta foarte buna de drum.
Ford Mondeo ar fi ceva, e o masina cu un feeling grozav, suspensia superba, spatiu si confort din belsug, dar 1.8 benzina consuma mult, iar 2.0 TDCI e un motor foarte mofturos, cunosc muuulti proprietari care au stat cu ele mai mult defecte decat functionale.
O masina din clasa asta, la care te poti uita fara sa risti 'abonament la service', cum e cu Mondeo 2. 0TDCI sau Passat b6, este Opel Vectra C. Daca reusesti sa gasesti una 1.9 CDTI intretinuta, ai limuzina buna. Piese ieftine, motor foarte reusit, ideal ar fi sa prinzi una cu 6 trepte si 150cp cu buton sport; insa sunt si cu 120cp. Ca fapt divers, acelasi motor s-a folosit si la Alfa Romeo, si acolo a primit soft de 180cp; foarte bun motorul, nu prea ai ce-i reprosa.
Consumurile... Sa zicem la Passat: 1.9 TDI cu pomp-duse o medie de 5-6l/100km in functie de putere si stilul de sofat, un maxim de 8-9% in conditii mai grele. 2.0 TDI tot cu pomp-duse te poate 'surprinde' cu 8% extraurban, 0.5l ulei la 100km, fum negru dupa tine si putere mediocra.
Mondeo 2.0 TDCI nu stiu cat consuma si cat trage, le-am vazut mai mult in parcare cand luau curent sa porneasca, si in service (sunt fan Ford, si vorbesc asa de Mondeo... dapai daca eram hater laughing)
1.9 CDTI de la Opel are consumul real pe computer (vazut de mine la Zafira si Astra), in jur de 5.5-6%, asta la condus mixt, in oras mic, si drumuri in localitatile din jur, de maxim 30km.
Inmatricularea e in functie de emisii, norma de poluare (pe care o confirma RAR-ul nostru) si vechimea masinii. Raportul cel mai favorabil este cand ai norma de poluare mare, emisii mici, si masina veche. Cu cat e mai noua masina, cu atat e mai scump timbrul de mediu, insa la un euro 5 (desi nu cred ca gasesti mai sus de euro 4 in bugetul asta), deja vorbim de sume sub 400e pentru timbru.
Spor la cautat!

| cristimihailov a răspuns:

Eu ti-as recomanda niste cursuri. De banii aia te faci geniu. Limba romana, germana, matematica, informatica, economie, drept sunt atatea...

Umbla zicala aia: cei care invart mingea pana in clasa a 12a, vor invarti cimentul pe santier, dupa.

Stiu... nu e raspunsul pe care il cauti si poate e cam offtopic.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Mergi pe WV linistit.
Din 2007 o sa fie Euro 4.Euro 5 a aparut in 2009 luna a 9-a.
Cauta mai bine un benzinar cu putini km si multe dotari decat un tractoras diesel care a facut deja înconjurul lumii.
Oricand poti sa-i pui un Gpl si o sa pape bani mai putini decat un diesel.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca ai un buget atat de mic de ce te gandesti la masini din clasa aia? vrei neaparat sa iei una cu peste 250.000 km?